ACTIVITATS

1.- DOMNINI DEL PROCESSADOR DE TEXTOS

Clica en aquest enllaç per saber quins són els passos que cal fer per aquesta activitat.

Activitat dissenyada per Joan Marc Ramos.

2.- DESCRIPCIÓ AMB IMATGE

Heu d’escriure un text descriptiu d’unes 150 paraules que estigui relacionat amb una imatge que prèviament  hàgiu seleccionat (paisatge, persona, situació…) vosaltres mateixos. Per fer-lo, podeu obrir un document word, escriure la descripció i, després, enganxar i copiar el text en un article del bloc. En cas que no estigueu registrats, haureu d’enganxar-lo en un comentari.

No cal que descriviu únicament el que es vegi a la imatge. La fotografia només el punt de partida per a la vostra descripció.

Si teniu dubtes sobre com fer-ho, llegiu la pàgina de Subscripció o pregunteu-ho al professor.

Recorda que una descripció és l’explicació detallada  de les característiques, aspectes o qualitats dels personatges o coses.  Es caracteritzen per l’ús d’adjectius qualificatius o estructures que fan de complement dels noms, estructures de comparació, adverbis de lloc, marcadors textuals, etc. Pel que fa a l’estructura, poden segueir l’ordre en l’espai de més general a més concret, de dalt a baix, d’esquerra a dreta, etc. Es pot adoptar un punt de vista objectiu o un punt de vista subjectiu. El retrat és un tipus de descripció de persones.

Exemple

Port de la Selva és una vila marinera de l’Empordà que la trobareu entre les puntes del Cap de Creus i de Portvendres; és en aquell lloc que la pedra viva de Catalunya s’acosta més a la mar, i el poble del Port de la Selva sembla tan enamorat de l’aigua que les coses no s’amunteguen les unes damunt les altres, ni s’arrapen a la pujada, sinó que van baixant i van posant-se l’una al costat de l’altra, fent una dolcíssima cinta blanca, que voreja la corba marina. I una miqueta més amunt de les teulades del poble, hi veieu la façana i el campanar de l’església, tota de neu, que ve a ésser com el cap d’aquella gran gavina de pedra emblanquinada, que està prenent el sol en un redós que no té preu per oblidar el tràngol de les misèries d’aquest món. Si us voleu fer càrrec d’aquest finíssim allunyament, d’aquesta serena indiferència del Port de la Selva, us haveu d’enfilar un dia que el cel estigui net, al Castell de Stn Salvador, damunt de Sant Pere de Roda. Des d’allí dalt veureu la plana més bella d’aquest món, que és la plana empordanesa; veureu aquella terra viva, tan rica, tan ben quadrada i tan ben ratllada que va des del Canigó fins a la mar. Us adonareu que la plana empordanesa, canta amb el món i vibra amb totes les coses d’aquest món.
Josep Maria de Sagarra

3.- CONSTRUIR UNA HISTÒRIA

Construeix una història a través d’aquestes imatges. Per veure-les, hauràs de clicar a l’enllaç que tens a continuació:

OPCIÓ A

OPCIÓ B

4.- QÜESTIÓ D’ESTIL…

A continuació teniu un vídeo de Bola de Drac. Es tracta que el mireu i, després, transformeu el diàleg entre en Goku i el Ninja Murasaki (estil directe) en estil indirecte. També heu d’explicar l’acció que es produeix (lluiten, en Goku veu una fotografia…) Teniu en compte els canvis que s’han de fer a l’hora de passar d’estil directe a indirecte.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Exemple:

El ninja Murasaki va dir a en Goku que ell era el missatger de la mort. En Goku, desconcertat, li va preguntar a on era, perquè sentia que la seva veu venia de tot arreu, però no el veia. Aleshores, el Ninja…

Extensió de l’activitat: 15 línies aproximadament. (No tindreu espai per explicar tot el vídeo)

 

5.- Taller d’expressió escrita. El món trobadoresc

Escriu una narració ambientada en el món trobadoresc. Recorda que els trobadors van existir durant l’edat mitjana per les contrades de Catalunya, occitània i nord d’Itàlia. La història ha de correspondre’s amb algun dels gèneres poètics estudiats (alba, pastorel·la, sirventès, plany, debat o cançó) i hi han d’aparèixer elements i personatges de l’època: trobador, joglar, dama, gilós, lauzengier , cavallers, clergues…)

Tingues cura del lèxic i utilitza paraules precises per referir-te a la indumentària, instruments, habitatges de l’època, oficis…

Extensió: 150-200 paraules

6.- MILLORAR L’ORTOGRAFIA (nivell avançat)

Fes les activitats que se’t proposen en aquest arxiu i comprova si tens un bon nivell d’ortografia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà