Pallars Lector

COM NEIX EL PROJECTE PALLARS LECTOR?
Neix de la inquietud del professorat i del centre de  recursos de cercar eines i mecanismes educatius que ens  permetin instaurar en l’alumnat uns hàbits de lectura sòlids  per trobar-hi en aquesta ,no només el plaer de passar una bona estona, sinó també la possibilitat d’accedir a la informació per transformar-la en coneixement.
Està comprovat que generalment l’alumnat que té un bon hàbit lector té més possibilitats de sortir-se’n acadèmicament.
Aquesta inquietud ens porta a unir forces: CRP i centres del Pallars per tal de treballar plegats , compartint experiències i llibres per tal de millorar l’hàbit lector des de l’escola i des de casa.
OBJECTIUS:
Els objectius són dos:
1- Fomentar la competència lingüística i el gust per la lectura
2- Fer la lectura sostenible

EL PRESENT CURS 2012-2013 LA PROPOSTA PREVEU:

A) Compartir maletes de lectura entre l’alumnat dels centres:
• Nou maletes amb lectures obligatòries i voluntàries:
Adreçades a 3è i 5è de primària i 1r. d’ESO (3 maletes per cada nivell)
Contingut:
– 30 llibres de lectures obligatòries i 30 llibres de lectures voluntàries
– Guies de lectura i documents pel seguiment del préstec
Itinerància: Segons calendari prefixat
• Catorze maletes, Lectura en família:
Adreçada a Educació Infantil i Cicle Inicial (7 maletes per cada cicle)
Una maleta per cada centre participant en el projecte
• Una maleta de lectures voluntàries pel cicle formatiu de grau mitjà CAI i APSD
B) Altres actuacions
Alumnat:
• L’escriptor convidat, xerrada- col•loqui amb l’alumnat dels respectius centres.
Obres de teatre en català (pendent de concretar)
• Tallers a centres relacionats amb alguna lectura obligatòria per part dels servei de català dels dos Pallars.
• Tallers a la biblioteca relacionats amb alguna lectura obligatòria (pendent concretar)
• Sessions a la Biblioteca sobre la motivació de la lectura en família adreçades a les AMPA. (pendent de concretar)
• Exposicions a la Biblioteca sobre temes de lectura
Professorat i AMPA
• Conferència adreçada professorat i AMPA sobre estratègies de motivació per la lectura.
Professorat:
• Seminari La lectura, eina de construcció de coneixement (intercanvi d’experiències, presentació de cursos i coordinació del projecte PallarsLector)

Servei Educatiu dels Pallars i Centres educatius dels Pallars:
Esc Aeso – Isona Esc Tírvia – Tírvia
Esc Alins – Alins Esc Vall Fosca – La Plana
Esc Àngel Serafí Casanoves – Sort Esc Valldeflors – Tremp
Esc la Closa – Esterri d’Àneu
Esc de Llavorsí – Llavorsí Centre de formació d’adults de Tremp – Tremp
Esc M. Immaculada – Tremp Institut Hug Roger III – Sort
Esc els Minairons – Ribera de Cardós Institut la Pobla de Segur
Esc MontsentPallars – Rialp Institut de Tremp
Esc els Raiers – La Pobla de Segur SES Morelló – Esterri d’Àneu

Consell Comarcal del Pallars Jussà

Consorci per a la Normalització Lingüística
Servei de Català del Pallars Jussà i del Pallars Sobirà

Biblioteques
Central de Préstec i Serveis Especials (CePSE-Departament de Cultura)
B. Pública d’Esterri dÀneu
B. Pública Maria Barbal – Tremp
B. Municipal la Pobla de Segur
B. Pública de Sort
Bibliobús Pere Quart
QUÈ FEM AL NOSTRE COL•LEGI?
Al col•legi estem totalment immersos en el projecte i anem   participant en totes les activitats programades.
De les més representatives en fem seguiment al bloc imitjançant  articles i fotos.
Així si us poseu a l’apartat d’articles del Pallars Lector hi trobareu la  información pertinent a aquestes activitats.

Us deixo aquí també el portal web de comunicació i informació del porjecte ( només hi podreu entrar si hi esteu inscrits).

EL PALLARS LECTOR ÉS UN PROJECTE QUE ENS APORTA  EINES  PERQUÈ EL NOSTRE ALUMNAT  ESDEVINGUIN LECTORS I PER TANT ENS FACILITA LA FEINA DIÀRIA D’INCULCAR L’HÀBIT LECTOR.

Unim inquietuts, idees, estratègies, blocs i grans dosis d’imaginació per aconseguir un mateix objectiu.

ENDAVANT AMB EL PALLARS LECTOR!!