Formació d’usuari

La formació dusuari és aquella formació que impartim en les sessions de biblioteca per tal d’instruir els nostres usuaris, lectors i lectores, per tal que sàpiguen com usar els serveis de la biblioteca: on buscar els llibres per la seua edat, disitngir el fons d’imaginació del de conexiement, com i quan puc agafar un llibre en préstec…

Aquestes sessions normament les fem conjuntament amb les de dinamització ja que ens és difícil quadrar els horaris per tal que puguin passar dos vegades cada curs.

Per tant aprofitem que tenim l’alumnat a la biblio i fem sessions més llargues que esn dona per fer dinamització i formació d’usuari.

A banda d’insistir molt en aquest tema en totes les dinamitzacions tenim dos dinamitzacions que fem sempre en el cicle mitjà ja que és l’edat en què ens trobem que l’alumnat comença a venir més sovint a la biblioteca a cercar informació o a buscar llibres en préstec. ÉS per això que ens interessa molt remarcar les qüestions més bàsiques de formació en aquests cursos concrets.

Les sessions de formació que fem en aquests cursos són les següents:

1. Sessió de formació d’usuari amb 3r d’EP.

És una  sessió en la que a partir de la lectura d’El lleó a la biblioteca parlem de les normes que hi han a la nostra biblioteca i ho lliguem amb una activitat que consisteix en  fer unes fitxes de formació d’usuari del material Exploradors de biblioteca individulament. Després ho posem en comú. En aquestes fitxes els fan preguntes sobre  quins documents poden trobar a la biblioteca i on i les diferències entre la BE i la BP.

Article amb l’activitat: Aprenem a moure’ns per la biblioteca

2. Sessió de formació d’usuari amb 4t d’EP.

Comencem la sessió explicant el conte de La senyora dels llibres i a partir d’aquí fem l’activitat.

Els parlem de com estan ordenats i distribuïts els llibres a la biblioteca i després fem un joc de pistes per tal de saber on van els diferents tipus de llibres segons el tipus de llibres i l’edat a la qual van dirigits. A cada pista hi trobaran una raó per la qual és important llegir.