LA VISITA A LA ZER D’EN MARÇAL ABELLA

L’il·lustrador Marçal Abella ens ha visitat a les diferents escoles de la ZER durant la setmana de Sant Jordi. Hem gaudit amb els seus dibuixos i ens ha explicat alguns trucs per poder dissenyar un còmic. Hem passat una estona molt agradable i a l’hora interessant tot coneixent quina és la seva feina. I… ens han encantat els dibuixos Disney que ha fet!

Gràcies per tot Marçal!

Per cert! Si voleu saber més coses i veure més dibuixos d’en Marçal Abella aquí teniu la direcció del seu bloc:

UN TOMB PER L’UNIVERS

Benvolgudes famílies,
Ens adrecem a vosaltres per comunicar-vos que durant aquesta setmana a l’escola realitzem el projecte sobre l’astronomia i el sistema solar:
“Un tomb per l’Univers”
Ens agradaria poder comptar amb la vostra col·laboració.

Podeu buscar informació (juntament amb els vostres fills/es) a l’ enciclopèdia, internet, llibres, revistes, DVD’s… i portar tota mena de materials relacionats amb el tema: llibres, imatges, contes, jocs… Tota aportació serà benvinguda!

Pensem que és una bona manera de participar i conèixer les activitats que fem a l’escola. Esperem la vostra col·laboració en aquesta proposta que, de ben segur, serà enriquidora i positiva per a tothom.

Els planetes del nostre sistema solar

NOVETATS

Aquí teniu la relació de llibres de nova adquisició en el fons de la Biblioteca de ZER. Esperem que us agradin i que els gaudiu.
Ah! I ja sabeu que si voleu fer algun suggeriment ho podeu fer deixant els vostres comentaris en aquest mateix article!

• El cos humà. La increïble enciclopèdia Laurousse. Ed. Larousse.
  • El bosc. Col·lecció curiositats. Ed. NGV
  • El cel i l’espai, de Natacha Fradin. Ed. Cruïlla
  • Els pirates. La increïble enciclopèdia Laurousse. Ed. Larousse.
  • El misteri del tresor desparegut. Geronimo Stilton. Ed. Destino
  • El castell de Potaxixa Mixa-Mixa. Geronimo Stilton. Ed. Destino
  • L’ovelleta que va venir a sopar, De Steve Smallman. Ed. Beascoa
  • L’univers. Col·lecció mini Larousse. Ed. Larousse
  • La meva primera guia sobre astronomia, de Jordi Lopesino. Ed. La Galera
  • La meva primera guia d’arbres, de Martí Boada i Arnau Boada. Ed. La Galera.
  • El lleó gandul, de Jack Tickle. Ed. Combel
  • Sistema solar. Viaja hasta los planetas y más allá. Ed. Macmillan Infantil i Juvenil.
  • El cel, col·lecció guies de camp. Ed. Parramón
  • Atles bàsic d’astronomia, de José Tola i Eva Infiesta. Ed. Parramón

EL CONTACONTES

Ja hem començat la nostra nova activitat a la biblioteca: El Contacontes. La veritat és que estem molt contents i els nens gaudeixen de la visita de familiars.

Dimecres passat va venir la tieta de l’Eros de P3, la Ramona, i ens va explicar dos contes. Primer, un que ella recordava de quan era petitona i després… la història d’en Pinotxo, que encara que tots el coneixem… ens agrada tornar a escoltar-lo!

El divendres va venir a explicar-nos un conte la mare de l’Anna de P4. Va començar explicar-nos un conte que li contava a ella la seva padrina “El lliri blau”, molt bonic per cert. Només podem dir que és un plaer rebre les vostres visites a les nostres escoles.

Fins aviat, i la resta de padrins, padrines, pares, mares, tiets, tietes, amics…

ANIMEU-VOS!!!

INVITACIÓ A LES FAMÍLIES

Des de la biblioteca del centre volem convidar a tothom qui vulgui (pares, mares, avis, àvies, tiets o qualsevol altra persona relacionada amb l’escola) per a què vingueu a explicar contes, històries, llegendes… als nostres alumnes. Es tracta d’una nova activitat que just ara intentem engegar des del nostre projecte de Biblioteca Puntedu per incentivar el món de la lectura i els llibres.

Trobem interessant i motivador que siguin persones diferents de les que els alumnes estan acostumats les que vinguin a explicar contes. Les persones interessades en participar en aquesta activitat us podeu adreçar a la coordinadora de la Biblioteca o al/a la mestre/a tutor/a del vostre fill, per acabar de concretar-ho.

Des de l’escola esperem la vostra col·laboració en aquesta nova proposta que, de ben segur, serà enriquidora i positiva per a tots. Animeu-vos a participar!!!

Avui llegeix… l’Arnau F.!

Arnau F.: “El llibre de la Martina i la Superiaio m’ha agradat molt perquè comença amb un partit de bàsquet i la Martina fa quatre triples seguits. També m’ha agradat perquè mai he vist un avi com el Superman. Si voleu passar una bona estona llegiu-lo!”