DARRERS CONTES FADA FILOMENA

A P3 el darrer conte que ens ha portat la fada Filomena ha estat “Sentiments” de J. McLeod, Editorial Timun Mas. Al final del conte, la Fada ha volgut que juguéssim a expressar els sentiments dels personatges que més ens han agradat.
A P4 ens ha explicat el conte “Les paraules dolces” de Carl Norac i Claude Dubois, Editorial Corimbo. Ens ha agradat moltíssim i al final cada nen i nena ha pensat i escrit una “paraula dolça” i l’hem intercanviat per una “coseta” també molt dolça i boníssima!!
A P5 hem explicat el conte “El valor de l’amistat” de Carmina del Río, Editorial Salvatella.
Hem fet uns dibuixos molt bonics dels nostres amics que ens ajuden quan ho necessitem.

ENS AGRADEN ELS PETONS!

Com ja sabeu, cada setmana la Fada Filomena ens porta contes i sorpreses en el seu racó de la biblioteca.
Aquí teniu una petita mostra dels darrers contes que ens ha portat.
P3: Els petonets d’ Anne Gutman
P4: Vull un petó! d’ Carl Norac
P5: El petó de Didier Lévy
Tal i com veieu, ens hem fet molts petons!

CONTES DE LA FADA FILOMENA

La fada Filomena, sempre arriba a la nostra biblioteca ben carregda de contes i sorpreses. Els petits de 3 anys han gaudit amb un conte molt tendre “Un collaret d’estels” que explica la història d’un pardal que s’enamora de la lluna.
Els nens de P4, han escoltat el conte “Me’l deixes” de l’Isabel Abedi, aquest conte ens ensenya a compartir les joguines amb els nostres amics i amigues.
Els nens i nenes de P5 ens han explicat el conte de l’ “Elmer” de David McKee. És la història d’un elefant diferent perquè és de colors i vol ser gris com els altres.
També el conte del “Peix irisat” de Marcus Pfister, a qui la saviesa d’un pop l’ajudarà a guanyar-se l’amistat dels seus companys.

ENDEVINA, ENDEVINALLA!!

LLEGEIX I CLICA PER SABER SI HO HAS ENDEVINAT!

I ARA, UN POEMA MOLT BONIC DE LA JOANA RASPALL

ELS LLIBRES

CADA LLIBRE TÉ UN SECRET
DISFRESSAT DE BLANC I NEGRE;
TOT ALLÒ QUE ET DIU A TU
UN ALTRE NO HO POT ENTENDRE.

SENT EL TACTE DELS TEUS DITS
I CREU QUE L’ACARICIES
I QUE EL BATEC DEL TEU POLS
VOL DIR QUE, LLEGINT, L’ESTIMES.

TOT ALLÒ QUE ET DONARÀ,
QUE NO OCUPA LLOC, NI PESA,
T’ABRIGARÀ CONTRA EL FRED
D’IGNORÀNCIA I DE TRISTESA.

AMB ELS LLIBRES PER AMICS
NO ET FALTARÀ COMPANYIA.
CADA PÀGINA POT SER
UN ESTEL QUE ET FA DE GUIA.

Joana Raspall, Pinzellades en vers

dibuix2

VOLS SER UN BON LECTOR?

N’hi ha prou en saber llegir molt ràpid?
N’hi ha prou de llegir molts llibres?
Cal llegir llibres que no hem escollit nosaltres?
Cal que tots plegats reflexionem!
Gaudiu d’aquest vídeo!

EPÈRGAM

I DESPRÉS DE MOLTA FEINA, LA NOSTRA BIBLIOTECA JA ESTÀ EN MARXA…JA TENIM L’EPÈRGAM, UNA APLICACIÓ QUE ENS PERMET VEURE ELS LLIBRES QUE TENIM A L’ESCOLA I A LES ALTRES, FER PRÈSTECS, VEURE LES GUIES DE LECTURES…CLIQUEU:

sense-tatol3

Publicat dins de CURS 2010-2011 | 1 comentari