Hora de lectura

Estem a punt d’acabar l’hora de lectura d’aquest curs (2015-2016). Des del mes de gener, l’alumnat de 1r cicle disposava d’una hora a la setmana per llegir allò que li venia de gust. Al llarg d’aquests mesos han pogut gaudir, tant l’alumnat com el professorat, d’una hora silenciosa a l’aula llegint llibres, tant amb paper com amb l’iPad.

Es nota que el nostre alumnat pertany al segle XXI, ja que el llibre digital ha guanyat terreny al format tradicional!!

Esperem amb molta il·lusió repetir l’experiència de cara al proper curs.image1 image2

Noves lectures per engrescar

Hem rebut un lot de llibres de l’editorial Castelnou, concretament de lectures fàcils (Kalafat). Aquestes lectures van adreçades a aquell alumnat que té dificultats lectores i volen accedir al món de la literatura ambllibres amens, fàcils de llegir i molt engrescadors.

Són títols molt coneguts, adaptacions de clàssics de la literatura universal.

Esperem que us engresquin!!IMG_0134

Ja tenim logo!

Recordeu el concurs per trobar un logo per a la nostra biblioteca?
Doncs ja tenim guanyador.
Hem de reconèixer que ens ha costat una mica triar-lo, ja que els treballs presentats eren molt originals i creatius.
L’autor de l’obra guanyadora és un alumne de 2n ESO, Salva Plaza Jiménez.
Moltes felicitats! I moltes gràcies a tots aquells que vau participar-hi.

FOTO BIBLIO

Una hora a la setmana s’encomana

Què volem fer?

A partir del 2n quadrimestre del curs 2014-2015, tot l’alumnat de primer d’ESO del centre i el professorat que hi estigui fent classe destinarà una hora setmanal a fer lectura silenciosa a l’aula. Aquesta hora anirà canviant: dilluns 1ª del matí, dilluns 2ª del matí, dilluns 3ª del matí… Quan s’acabin les hores d’un dia, es passarà al dia següent, i així successivament. D’aquesta manera, no afectarà sempre les mateixes assignatures, ni tampoc el mateix professorat amb els mateixos grups. I així, s’estableix un calendari conegut per tothom i anunciat públicament.

Quins objectius perseguim?

– Convertir la lectura en una activitat de satisfacció personal.

– Permetre que cada alumne iniciï el progrés lector a partir dels seus interessos i del seu nivell.

– Aconseguir contemplar i contemplar-nos en l’activitat de la lectura. Temps de silenci i de treball personal (el valor del silenci), així com de respecte als companys. Temps en el qual es produeix una confabulació conjunta entre el lector, el llibre i la resta de lectors.

– Incrementar l’eficiència i la velocitat lectora (la qual cosa repercuteix en el rendiment acadèmic en general), a més d’ampliar vocabulari i millorar la correcció ortogràfica.

Com es farà?

– Cada alumne/a portarà dos llibres escollits per ell/a, lliurement (novel·les, còmics, obres de teatre, revistes…), que serviran perquè es puguin intercanviar, si s’escau. Tot i això, el professorat podrà supervisar i orientar l’alumnat en l’elecció de les lectures.

– Els llibres podran ser en català, castellà o altres llengües.

– Tot i que l’hora de lectura s’hagi de desenvolupar en silenci, es podran destinar unes quantes sessions a l’hora de llengua durant el trimestre perquè els alumnes comentin o proposin les obres llegides.

– Cada alumne disposarà d’un Diari de lectura. En aquest diari haurà d’omplir una fitxa bibliogràfica; a més, disposarà d’un espai creatiu per poder-hi fer un dibuix, un resum del que s’ha llegit, una anticipació, una hipòtesi, un comentari al voltant l’argument o en relació amb algun personatge, un final alternatiu…, de cadascun dels llibres llegits al llarg del curs. Els darrers deu minuts de classe es destinaran a actualitzar el Diari de lectura. A finals de trimestre, l’alumnat haurà de lliurar el seu Diari de lectura al seu tutor o tutora.

Noves lectures per a l’ESO

Aquests darrers dies hem rebut a la nostra biblioteca alguns llibres que poden ser molt interessants per al nostre alumnat de l’ESO.  Heus ací tres títols que us poden agradar:

Si puges al Sagarmatha, de J. Francesc Delgado

Marina, de Carlos Ruíz Zafón

Oliver Twist, de Charles Dickens

Animeu-vos a demanar-los!!!

Un logo per a la biblio

Estem buscant un logo per il·lustrar el blog de la nostra biblioteca.

Des d’aquí, us animem a participar en el Concurs  per a l’alumnat d’ESO que hem convocat a fi de trobar el millor disseny.

De ben segur que de la vostra creativitat podran sortir dibuixos fantàstics i engrescadors.

Podeu lliurar els vostres dibuixos (a mà o amb ordinador) al professorat de Visual i Plàstica del centre, o bé a qualsevol dels responsables de la biblioteca.

Han passat els reis abans d’hora!!

10648404_10203956387103676_8070816924830658337_oDilluns dia 15 de desembre,  vam rebre un lot de llibres per a la nostra biblioteca. L’autora de tan generosa aportació va ser ni més ni menys que la nostra veïna, amiga i escriptora Mercè Foradada.

Totes les obres que hem rebut són novel·les (en català i en castellà); i com a professora (ara feliçment jubilada) de llengua i, per tant, coneixedora dels gustos del nostre alumnat, de ben segur que resultaran ser textos ben interessants. Entre les novel·les regalades, també n’hi ha de la seva collita (En el prestatge  i La casa verda).

Des d’aquí, per tant, volem agrair-li el gest que ha tingut tan especial envers la nostra futura biblioteca.

Moltes gràcies, Mercè!!