Mort Montserrat Sarto

12 01 2010

El passat 31 de desembre va morir, als 90 anys d’edat, Montserrat Sarto Canet, periodista, especialista en literatura i en premsa infantil i juvenil, i traductora de llibres per a nens.

Montserrat Sarto va dedicar gran part del seu treball a la recerca i difusió d’estratègies d’animació a la lectura i formació de bibliotecaris mitjançant l’organització de cursos, jornades de treball i seminaris, tant a Espanya com a Iberoamèrica, Japó i altres països estrangers. Entre altres premis, va rebre el 1981 el Premi Nacional de Premsa Infantil per activitats periodístiques relacionades amb la infància i la joventut, i el 1993 li fou concedit el Premi IBBY-Asahi per les seves aportacions a l’animació de la lectura ia la formació bibliotecària.

L’animació a la lectura per fer al nen lector de Montserrat Sarto, editorial SM, ha vist diverses edicions i tracta d’estratègies (de vegades han publicat 10, altres 25 i en l’última edició, 75 estratègies) que persegueixen tres conquestes relacionades amb la lectura d’un llibre:



Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*
Per demostrar que ets una persona (no un robot de creació de continguts brossa), escriu la paraula de seguretat que es mostra a la imatge. Cliqueu a la imatge per sentir el fitxer d'audio de la paraula.
Cliqueu per sentir un fitxer d'audio d'aquesta paraula de seguretat