Enric Lluch

Dimarts 24 d’abril, els alumnes de quart han rebut la visita d’Enric Lluch, autor dels llibres Potosnàguel i Grooc! Senyor bon dia, entre d’altres.

Ha estat una tarda d’allò més amena i entretinguda, en la que els alumnes han pogut fer tota mena de preguntes i l’autor ha explicat el procés de creació d’un llibre i més d’un conte fantàstic.

És una activitat emmarcada dins el Pla de lectura de centre.

Bona Diada!!!!

Taller amb l’Òscar Sardà

A l’abril, Òscar Sardà, autor i il·lustrador de les aventures del follet Oriol, ha dut a terme, amb els alumnes de Tercer, un taller, en el que ha explicat la historia del llibre màgic, ha mostrat com dibuixa diferents estils de personatges i alguns trucs per representar-los i ha fet saber el procés creatiu de les seves il·lustracions.

Mestres i alumnes en fan una valoració positiva de l’activitat.

Aquesta activitat s’engloba dins les programades en el Pla de Lectura de Centre.

L’enigma de la setmana

Ja pots mirar de resoldre el nou enigma:

Aquí teniu un enigma nou:

Aquí teniu el tercer enigma:

Aquí va el segon enigma:

Per començar, et presento aquest enigma.

Envia la solució a la següent adreça: escoladolorspieravilafranca@gmail.com

D’aquí dues setmanes sabrem la solució i els guanyadors.

Patricia McGill visita l’escola

Els nens i nenes de Segon han gaudit avui, 7 de febrer, de l’activitat realitzada per la prestigiosa conta-contes Patricia Mc Gill.

Aquesta activitat forma part de les programades dins el Pla de Lectura de Centre.

El patge Esplèndidus ens visita

Tot esperant l’arribada dels Reis Mags d’Orient, ens ha visitat un dels patges reials, n’Esplèndidus, que ha recollit els desitjos i peticions dels petits de l’escoal en les cartes que han escrit.

Aquesta és una activitat que forma part del Pla de lectura de centre.

Visita biblioteca Torras i Bages

El 14 de desembre els alumnes de Tercer de Cicle Mitjà han realitzat la visita a la biblioteca de la vila. Es valora positivament l’activitat ja que es considera necessari que els nens i nenes de l’escola coneguin el funcionament de la biblioteca pública per a què pugui ser utilitzada de manera habitual.

La visita ha permès aprendre l’ús i funcionament de la biblioteca municipal, fer un recorregut per les diferents seccions, visualitzar un PowerPoint, escoltar la narració d’un conte i agafar i llegir llibres al gust.

Racó del rodolí

Groc, vermell, taronja i marró, són els colors de la tardor

Autumn-Colours_1280

Animació lectora

1  2jpg

Com cada any, en iniciar el curs escolar, el 20, 21 i 22 de setembre, tot l’alumnat de l’escola ha gaudit d’animacions lectores a càrrec de na Marina Tortosa i organitzades per l’editorial Bayard.

Amb aquesta activitat pretenem, a més de mostrar material de qualitat de l’editorial, aportar consells per a despertar el gust per la lectura, criteris per a escollir un bon llibre, recursos sobre com organitzar els llibres a l’aula i a casa, gaudir de l’explicació d’històries …

Les activitats s’han plantejat com un joc.

Som conscients que el gust per la lectura és un dels hàbits més positius que podem transmetre als nostres alumnes, perquè la canalla lectora acostuma a ser més bona estudiant i, especialment, perquè sabem que la lectura proporcionarà moltes hores de companyia i de satisfacció al llarg de les seves vides.

Salvem les abelles

Com a novetat d’aquest curs, amb motiu de la celebració de la Diad de St. Jordi, s’han celebrat uns jocs florals amb la participació de tot l’alumnat. El tema ha estat Salvem les abelles. Les aules han treballat el tema amb diferents tipologies textuals: cal·ligrames, rodolins, narracions, descripcions, poemes … Amb tots els treballs s’ha fet una exposició pels passadissos de l’escola que ha estat oberta als pares.