Racó del rodolí

Groc, vermell, taronja i marró, són els colors de la tardor

Autumn-Colours_1280

Animació lectora

1  2jpg

Com cada any, en iniciar el curs escolar, el 20, 21 i 22 de setembre, tot l’alumnat de l’escola ha gaudit d’animacions lectores a càrrec de na Marina Tortosa i organitzades per l’editorial Bayard.

Amb aquesta activitat pretenem, a més de mostrar material de qualitat de l’editorial, aportar consells per a despertar el gust per la lectura, criteris per a escollir un bon llibre, recursos sobre com organitzar els llibres a l’aula i a casa, gaudir de l’explicació d’històries …

Les activitats s’han plantejat com un joc.

Som conscients que el gust per la lectura és un dels hàbits més positius que podem transmetre als nostres alumnes, perquè la canalla lectora acostuma a ser més bona estudiant i, especialment, perquè sabem que la lectura proporcionarà moltes hores de companyia i de satisfacció al llarg de les seves vides.

Aquesta activitat s’engloba dins les programades en el Pla de Lectura de Centre.

Salvem les abelles

Com a novetat d’aquest curs, amb motiu de la celebració de la Diad de St. Jordi, s’han celebrat uns jocs florals amb la participació de tot l’alumnat. El tema ha estat Salvem les abelles. Les aules han treballat el tema amb diferents tipologies textuals: cal·ligrames, rodolins, narracions, descripcions, poemes … Amb tots els treballs s’ha fet una exposició pels passadissos de l’escola que ha estat oberta als pares.

BONA DIADA!!!

St Jordi

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Recomanacions llibres en anglès

llibre-i-drac  Ara que s’acosta St. Jordi és un bon moment per a regalar llibres. Aquí us deixo recomanacions de llibres en anglès per als petits.

USBORNE FIRST READING

•  000 Llegües de Viatge Submarí/ 20,000 Leagues Under the Sea
  • Viatge al Centre de la Terra/ Journey to the Center of the Earth
  • De la Terra a la Lluna/ From the Earth to the Moon

HELLO KIDS READERS abc MELODY (Book + CD)

STARTER LEVEL

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , , , | Deixa un comentari

Mannequin Challenge

No ens estem de res.

Aquí teniu els nostres mannequin challenge realitzats amb motiu de la diada de St. Jordi.

En la següent adreça podeu veure el de Primària https://youtu.be/Jr-NgCNRuos

i en aquesta el d’Educació Infantil https://youtu.be/-tqxOvD3uSw

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Enric Lluch

El passat 23 de març l’escriptor Enric Lluch ha visitat l’escola i ha compartit fets, vivències i experiències amb els alumnes de 4t. que han llegit un dels seus llibres Potosnàguel.

Potosnàguel és un nen que va conèixer una sargantana que parlava i fabricava música. Després, va fer amistat amb un ratolí que recollia els patiments de les persones i els ficava dins d’un sac. La seva amistat, els seus somnis, els seus desitjos, la voluntat d’ajudar…. Tot es relaciona i tot evoluciona per formar un món millor.

Img_4627

La lectura d’aquest llbre per part de la canalla permet a l’autor l’explicació del procés de creació dels personatges i de la història del llibre i li serveix a per enllaçar històries quotidianes i d’imaginació i fantasia, plenes de tendresa, respecte pels altres i per la natura, esperança, enginy, solidaritat i divertiment, alhora que anima nens i nens a llegir i fer–se escriptors.

Com sempre, agraïm la seva presència, sensibilitat i saviesa.

Aquesta és també una activitat emmarcada dins les actuacions del Pla de Lectura de Centre.

Escrit al 3 de Vuit

Divendres, 3 de març, s’ha publicat al setmanari el 3 de Vuit, a la secció El Pom de Dalt, un escrit dels nens i nenes de Tercer i Quart.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Carles Alcoy

Els alumnes de Sisè han rebut la visita del filòleg Carles Alcoy que ha realitzat amb ells un taller de de booktrailers.

img_4822

Ha estat un espai que ha propiciat un acostament diferent -interdisciplinari, multicanal i motivador- a la lectura i a l’expressió, i que ha convertit les trames en fotogrames.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

L’Aran i els regals màgics

Els alumnes de Cinquè han gaudit avui de la narració d’un conte i un taller de dibuix a càrrec de l’Anna i l’Ivan Godoy.

img_0202   img_0210

El motiu, la recent publicació del llibre L’Aran i els regals màgics, un conte que l’escriptora vilafranquina ha volgut dedicar al seu fill, l’Aran.  El llibre, que inclou il·lustracions en blanc i negre perquè els lectors les puguin pintar, vol ser un estímul per a la descoberta del plaer de donar i de veure feliços els que ens envolten. La imaginació i la solidaritat són els valors que guien l’obra.