Recomanació lectures d’estiu

En finalitzar el curs us deixem unes quantes recomanacions de lectures perquè gaudiu l’estiu acompanyats de bons llibres.

Font: El Garbell 11. Butlletí periòdic de la Biblioteca de Rosa Sensat

Hem arribat a la semifinal de la Ronda de llibres

Els nens i nenes de quart, aquest curs han arribat lluny a la Ronda de llibres. Estan molt contents d’haver participat i d’haver fet tan bon paper.
Són uns campions!
Felicitats nens i nenes de quart.

IMG_20170615_115956_resized_20170619_063632368

Sortim a l’INFO K recomanant els llibres guanyadors de l’atrapallibres

L’Atrapallibres és un premi literari per a llibres infantils que trien els mateixos lectors. Avui l’Info K ha vingut a la nostra escola perquè els nens i nenes de 5è i 6è expliquin perquè van votar pels llibres que han resultat els guanyadors de les categories de 10 anys i d’11-12 anys.

Projecte “Lletra a lletra fem municipi – Llibres amb mans de dona”

L’escola La Ginesta ha participat en el projecte “Lletra a lletra fem municipi – Llibres amb mans de dona”, Es tracta de la quarta edició d’aquest projecte de territori que té com a finalitat potenciar i donar suport al desenvolupament de totes les dimensions de les competències lingüístiques en els infants, joves i adults del municipi. Ajuntament, biblioteca i centres educatius treballaran junts per assolir aquest objectiu.

Llibres amb mans de Dona centra la mirada en autores que en diferents àmbits han fet una important aportació a la llengua i literatura catalanes: Lola Anglada, Maria Barbal, Joana Raspall i Mercè Rodoreda.

Vallirana és un dels 18 municipis de Catalunya que ha participat en el projecte “Lletra a lletra fem municipi – Llibres amb mans de dona” de la Diputació de Barcelona.

Presentació recitació de poemes de Joana Raspall, alumnes de 3r de primària

Quan ens van presentar el projecte de lletra a lletra fent municipi, amb el títol “llibres amb mans de dones”, vam conèixer l’obra de la Joana Raspall i la Lola Anglada.

En Joan Carles, la Mireia i l’Esther de la biblioteca de Vallirana ens van explicar el projecte i moltes coses d’aquestes dues autores.

Després a l’escola amb la nostra mestra bibliotecària vàrem decidir estudiar la Joana Raspall.

Vam escoltar molts poemes, vam haver d’identificar quins sentiments i emocions s’expressaven en cada poema.

Vam aprendre a recitar i per finalitzar hem expressat de forma plàstica el poema que cada parella ha escollit.

Ens ha agradat molt fer aquest projecte i donem les gràcies a tots els que s’han esforçat a ensenyar-nos a saber coses d’aquestes dues autores.

Recitació de poemes Joana Raspall, 3r curs primària

11 Xàfec
Recitat per: Carla Martínez i Adrià

Llibres per Sant Jordi

Han finalitzat les vacances de Setmana Santa i tenim la sensació que aquest any hem menjat la mona amb gust de llibres perquè tenim la Pasqua i Sant Jordi la mateixa setmana!

Des de fa uns anys  la Comunitat de Pràctica de Biblioteques Escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 publica per Sant Jordi una guia de Llibres per a les famílies.
 triptic
Cliqueu sobre la imatge per veure el tríptic sencer!!

11è premi Atrapallibres

Un nou curs 12 alumnes de 5è i 19 de 6è han participat en l’onzè premi Atrapallibres organitzat pel Consell català de literatura infantil i Juvenil (Clijcat).

Els alumnes han gaudit de les lectures i les seves votacions com a jurats han estat aquestes:

Gràfic de votacions 5è de primària

Gráfic de votacions 6è de primària

En el cas de 5è el llibre guanyador “Jo que vaig dormir amb lleons” de Laia Longan ha coincidit amb el més votat dels alumnes de 5è, joquevaigdormiramblleons10

En el cas de 6è el llibre guanyador “El signe prohibit” de Rodrigo Muñoz Avia no ha coincidit amb el més votat pels alumnes de 6è, que ha estat “Fèlix ets un desastre” de Jakob M. Leonhardt.

Elsigneprohibit

Us adjuntem el gràfic de votacions del llibres guanyadors de tots els alumnes dels Països Catalans que han participat en el premi Atrapallibres

gràfics votacions ATRAPALLIBRES

Moltes gràcies per la vostra participació!!!

LECTURES D’ESTIU

Perquè a l’estiu no us faltin bones lectures aquí teniu: el butlletí “El Garbell núm 8” de novetats de Rosa Sensat. Només heu de clicar a sobre i s’obrirà com una revista!!!

BON ESTIU!
BONES VACANCES!!