REVISTA TOTS PLEGATS, 74

Ja ha sortit el nou número de la revista escolar Tots Plegats, la número 74.

Podeu llegir-la digitalment seguint aquest enllaç i de paper, si sou família de l’escola perquè us haurà arribat.
Aquesta vegada hem encarregat la seva impressió a un servei extern, per això ha quedat tan bonica.
tots-plegats-74-desembre-2016

30 MINUTS DE LECTURA

lliures

Aquest curs hem engegat el projecte 30′ de lectura a totes les classes de l’escola. Quin gaudi, quina pau es respira a tot el centre de les 11:10 fins a les 11:40.

Tothom llegeix contes, novel·les, còmics, revistes,… Hi ha vegades que es llegeix en veu alta i dóna molt de gust veure com progressem tots.

Ens hem proposat, quan llegim per als altres, que no es noti que llegim, que és com si ho expliquéssim.

Sembla que és una molt bona iniciativa donar temps a l’escola per llegir per plaer, no per haver de fer alguna feina.

QUARTET DE METALL

El passat divendres 22 d’abril els nens i nenes d’educació infantil i cicle inicial de primària vam poder gaudir de l’audició d’un quartet d’instruments de vent-metall.
Hem d’agrair la col·laboració dels músics Joan Biosca (tuba), Joan Carles Bové (bombardí), Jordi Masip (trombó) i Adrià Bustamante (trompeta). Ens van explicar de forma molt amena i didàctica les característiques dels instruments de la família vent-metall, i també com és cada un dels instruments que toquen.
Vam passar una tarda musical genial i divertida amb la interpretació de peces conegudes per tots!!! Moltes gràcies!!!

Publicat dins de C. Inicial, Infantil | Etiquetat com a | Deixa un comentari

FELIÇ SANT JORDI!!!

Sant Jordi té una rosa mig desclosa,
pintada de vermell i de neguit;
Catalunya és el nom d’aquesta rosa,
i Sant Jordi la porta sobre el pit.

La rosa li ha contat gràcies i penes
i ell se l’estima fins qui sap a on,
i amb ella té més sang a dins les venes
per plantar cara a tots els dracs del món.

Josep Maria de Segarra (1894-1961)

VISITA A LA BIBLIOTECA PÚBLICA

Els/les alumnes d’educació infantil i cicle inicial de primària visitem la biblioteca pública de la Selva situada a l’Hort d’Iglésies. La finalitat és conèixer aquesta instal·lació i els serveis que ofereix. La bibliotecària ens ha ofert també una animació lectora per a cada grup. Moltes gràcies Patrícia!!!

Publicat dins de Infantil, Primària | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

VISITA DE L’IL·LUSTRADOR PEP GAVALDÀ I L’ORNITÒLEG XAVIER RIERA

Els dies 14 i 15 d’abril els nens i nenes d’educació infantil han fet una activitat amb en Pep Gavaldà, il·lustrador, i en Xavier Riera, ornitòleg, autor del llibre “Ocells de la Selva del Camp” que hem treballat a les aules.
En Pep Gavaldà ens ha explicat com és la seva feina, quins recursos utilitza per fer les il·lustracions, quin tipus d’il·lustracions fa… i ens ha explicat un conte d’una cigonya molt divertit, que tot dibuixant el conte… al final ens sortia el dibuix d’una cigonya!!

En Xavier Riera ens ha acompanyat al camí dels esquirols per ajudar-nos a observar els moixons i reconèixer el seu cant. Hem pogut veure la cuereta blanca, tudons, un bruel, un pit-roig, un gafarró, mallarengues… Ha estat molt interessant!!!

TALLER D’ANIMACIÓ LECTORA: CONTES SOTA LA PLUJA

L’AMPA ens ofereix un nou taller d’animació lectora “CONTES SOTA LA PLUJA” avui a les 16,30 a la biblioteca de l’escola. Us hi esperem a tots/es!!!
New_1_DSC00246

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

LA VISITA DE PERE PRATS, NOTÍCIA A REUS DIGITAL!

La visita de Pere Prats a l’escola Abel Ferrater és notícia a Reus Digital.
Us deixem unes captures de la notícia, que podeu llegir a l’enllaç: http://reusdigital.cat/noticies/tendencies/lillustrador-reusenc-pere-prats-visita-lescola-abel-ferrater-de-la-selva-del

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

EXPOSICIÓ I VISITA DE L’IL·LUSTRADOR PERE PRATS A LA BIBLIOTECA

Aquesta setmana la biblioteca de l’escola acull una exposició mòbil que es titula “Pere Prats Sobrepere, 40 anys dibuixant històries” cedida per la Biblioteca Pública Xavier Amorós de Reus.

Pere Prats és un il·lustrador reusenc, que resideix actualment a Barcelona, i que ha tingut l’amabilitat de venir al nostre Centre a fer una xerrada a tots els grups de primària.
El dimarts 12 i dimecres 13 d’abril en Pere ens explicarà com és la feina d’un il·lustrador, algunes de les tècniques que utilitza com les línies, el color,… i coneixerem alguns dels treballs que ha fet.

Moltes gràcies Pere Prats!!!

Publicat dins de C. Inicial, C. Mitjà, C. Superior, Infantil, Primària | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

PAPIROFLEXIA

Sense títol