Parc de les Olors

El passat 5 d’octubre els nens i les nenes de tercer vam anar de visita al Parc de les Olors (Santa Eulàlia de la Ronçana).

Vam fer diferents tallers. Un d’ells va consistir en plantar diferents herbes aromàtiques (menta, romaní i equinàcea). Un altre va consistir en fer un oli de lavanda. I per acabar vam fer una visita al rodal on tenien diferents plantes aromàtiques.

Vam poder gaudir de les diferents olors i vam disfrutar molt del dia fora de classe.

Anem a la Riera de Caldes

Els nens i nenes de 4t hem anat a visitar la Riera de Caldes per veure com estan les seves aigües.

Hem tingut molta sort ja que aquests dies ha plogut molt i hi havia molta aigua.

L’Alba ens ha acompanyat en aquesta excursió explicant-nos moltes coses sobre l’entorn de la Riera.

Hem pogut saber com de transparent està l’aigua, quanta profunditat hi ha, com és la seva amplada i hem descobert microorganismes que hi viuen

Hem descobert moltes coses i ens ho hem passat molt bé.

Publicat dins de 4t

Sant Jordi 2018

El passat 23 d’abril vam celebrar la diada de Sant Jordi, una festa molt important per la nostra comunitat.

A cicle mitjà vam realitzar diferents tallers repartits a les classes:

• Drac de paper.
  • Realitzar un punt de llibre amb estampació.
  • Punt de llibre amb papiroflèxia.
  • Titelles de Sant Jordi.
  • Contacontes amb kamishibai.

Carnestoltes al cicle mitjà!

El passat 9 de febrer, vam celebrar el Carnestoltes a la nostra escola… Durant tota la setmana el Rei Carnestoltes ens va anar dient les consignes: davantal i bigoti, gorro i ulleres de piscina, una flor al cap i mocador al coll.

Al llarg del matí, vam realitzar un tallers relacionats amb la temàtica de Carnaval: màscares, muntatge i decoració d’un photocall, maquillatge, mandales, corbates… Les mestres d’anglès, música i educació especial ens van ajudar a muntar el photocall per després fer unes fotos molt xules!

A la tarda, disfressats, vam sortir a la rua pels carrers del voltant de l’escola, acompanyats per la batukada de l’Ampa. A la tornada, vam continuar la festa al pati de l’escola.

Els jocs de taula a la classe d’educació primària

Aprofitant que aquest nadal els reis ens han portat jocs de taula per cicle mitjà, hem estipulat uns dies per treballar continguts curriculars a la classe mitjançant partides en grup d’aquests jocs.

Els jocs de taula, a més de divertir, també influeixen en l’adaptació social i l’aprenentatge del nen. Són molt educatius i ajuden als nens a exercitar la seva imaginació i destresa. Són també un gran suport en el desenvolupament de les capacitats mentals, motores i sensorials dels infants.

Utilitzem els següents jocs de la marca Haba.

Joc basat en les multiplicacions per posar a prova l’agilitat mental i la capacitat de reacció.

Joc on treballen el pensament lògic constructiu i la destressa motriu i visomotriu, a la vegada que gaudeixen del joc.

Joc on l’atenció i la discriminació d’objectes juntament amb el temps de reacció i el control de l’impuls són molt importants.

A partir de polígons en dues dimensions es construeixen infinitat de poliedres i formes amb volumètriques en tres dimensions.

A partir de les peces que ofereix el joc, s’ha de construir un cub. No hi ha una única manera de construir-lo, sinó que es pot fer de moltes maneres diferents.