Xerrada sobre les pors durant la infància

Presentació:

Tots els éssers humans, tenim pors i neguits. Cada nova etapa porta amb si les seves pròpies pors, que aniran, evolucionant, canviant o desa pareixent al llarg de la vida.

A l’escola les pors a la separació, la pèrdua i al desconegut emergeixen amb més força. Amb els canvis propis del’àmbit escolar o bé els canvis que es produeixen a les famílies, es trenca l’equilibri emocional, donant peu a l’aparicióde neguits que poden incidir en el desenvolupament, aprenentatge i benestar dels infants.

Partint de les preguntes:

• A què li temen i què els preocupa als nens?
• Com diferenciar entre les pors evolutives i característiques de cada edat i els temors, neguits o fòbies?
• Quan un nen sent por, quina informació li proporciona aquesta emoció bàsica?
• Com s’expressen les pors i temors en l’àmbit educatiu?
• Que tipus d’acompanyament o intervenció podem realitzar?

Treballarem els següents continguts:

• Origen i funció de la por.
• Recorregut evolutiu de les pors més universals en la infància.
• Manifestacions de la por (per exemple a l’hora d’anar a dormir i maneres d’expressió com el joc o el dibuix)
• Relació que els nens mantenen amb les seves pròpies emocions i pors.
• Les pors dels pares que recauen sobre els fills.
• Treballarem alguns recursos perquè aquesta emoció pugui ser reconeguda, acollida i expressada en el contexteducatiu, oferint un acompanyament emocional als nens considerant el desenvolupament evolutiu de les pors.
• Farem un recorregut per les formes més freqüents d’expressió de pors i temors en l’àmbit escolar:

Adaptació
Canvi de cicle, de companys, de tutors
Temor a no encaixar amb el grup i no ser acceptats
Anar-se de colònies
Complir les expectatives acadèmiques
Metodologia:

Plantegem un aprenentatge experimental i vivencial. Partint del contacte amb llibres seleccionats i materials diversos, es treballarà en petits grups i avançarem junts cap al desenvolupament de la teoria.
Serà un procés deductiu que tindrà el suport teòric de la formadora Mariana Salvi.
Sabem per experiència que als nens la literatura els protegeix d’allò que els espanta i els ajuda a elaborar situacions difícils. Per això, una vegada més triem els contes com a brúixola per apropar-nos al món intern infantil i descobrir desdels seus relats i personatges, moltes de les preocupacions i pors que ocupen bona part del pensament dels infants.

Professora:

Mariana Salvi. Psicòloga (UNLP). Treballa en àmbit d’orientació a les famílies en espais d’acollida i escoles, impartint tallers i xerrades formatives per a educadors/es i mestres, a través de diferents programes (“Créixer enfamília”, “Jugar i Llegir”) que el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya desenvolupaen tot el territori català.

Lloc: Casal de la Gent Gran. Passeig de la Salle, 13. 43850. Cambrils. Tarragona

Dia i hora: Dissabte 14 de novembre de 10:00 h a 14:30 h

Preu reduït: 25 € Per a grups de 4 o més participants

Preu normal: 30 €

Com realitzar la teva inscripció:

1- Omplir aquest formulari

2- Fer l’ingrés en el compte ES38 00810646 3200 0115 1025 (Banc Sabadell), MOLT IMPORTANT! indicant en el concepte “Formació 14/11 Cambrils + el teu nom i cognom”.

3-Enviar còpia del comprovant del pagament per mail a institutodelainfanciatarragona@gmail.com

La inscripció no es farà efectiva fins que no realitzis els 3 passos i les places s’assignaran en ordre estricte d’arribada

Es lliurarà certificat d’assistència

Més informació i inscripcions: institutodelainfanciatarragona@gmail.com www.institutdelainfancia.org

Política de devolució: Fins una setmana abans de la formació es retornarà el 50% de l’import. Després d’aquest termini no es faran devolucions. La persona matriculada podrà traspassar a una altra persona la seva plaça amb previ avís a l’organització.

Festa de la castanyada

El divendres 30 d’octubre, es va cel.lebrar la castanyada a l’escola berenguer de Montoliu.
Els alumnes van fer vàries representacions, van recitar poemes, van cantar i ballar cançons de la tardor i la castanyada, i van tocar la flauta i la gralla. Tot això acompanyats de les famílies, que van vindre a gaudir de la festa.També van participar els nens de l’escola bressol “El camp petit”.
Tot seguit es vam menjar les castanyes torrades i els panellets que van fer els nens a l’escola.
S’ho vam passar molt bé! I a més, enguany, van vindre unes castanyeres molt……castanyeres….. 😉

ELS FILLS I LES NOVES TECNOLOGIES

Bona tarda famílies,

El Centre de psicologia Onment els convida a una xerrada gratuïta que tindrà lloc el proper dijous 8 d’octubre a les 19.30 a la Seu de la Mutua General de Catalunya. Carrer Palau 5, de Tarragona. La xerrada es titula “Els fills i les noves tecnologies” i anirà a càrrec de la psicòloga Ester Semeli.

De Xerrada "Els fills i les noves tecnologies"