ESMORZAR A RODONYÀ

Aquesta setmana a la classe hem tornat a aconseguir uns quants semàfors de les emocions seguits…i entre tots, hem decidit celebrar-ho anant d’excursió a Rodonyà i fent un esmorzar a la plaça del poble.

DINAR DE CELEBRACIÓ A 4T, 5È I 6È

Aquest divendres 11 de novembre vam aconseguir un nou repte del nostre semàfor de les emocions i…vam decidir fer un dinar tots junts amb coses que vam portar de casa!!!
Ens ho vam passar molt bé perquè va ser mot diferent de tot el que fem!

TALLERS ROTATIUS A L’ÀREA DE VISUAL I PLÀSTICA

Benvolgudes famílies,

A l’Escola tenim uns grans artistes.

A l’àrea de visual i plàstica treballem per tallers. Es preparen tres tallers simultanis que duren 3 setmanes cadascun. L’alumnat de primària, durant aquestes tres setmanes, passa pels 3 tallers.

Aquesta és una mostra d’un dels tallers on es treballa l’aquarel·la vinculada a la música. En aquests treballs els nens i nenes experimenten amb l’aquarel·la utilitzant diferents tècniques i textures: a l’aigua, a l’aire bufat, amb sal, alcohol de 96º i cera blanca.

GRAN ÈXIT DE LA BOTIFARRADA POPULAR: CAP NEN SENSE COLÒNIES

El passat divendres 22 d’octubre es va celebrar a la sala del cafè de Masllorenç una botifarrada popular amb el lema: CAP NEN SENSE COLÒNIES. La iniciativa, impulsada per l’AMPA de l’Escola, pretenia recaptar diners que serviran per minimitzar el cost de les colònies de l’alumnat.
La jornada va començar a les 19 de la tarda on, malgrat les quatre gotes que van caure, els nens i nenes que es van apropar a la sala podien gaudir de jocs com l'”enredos” o “saltar a corda”. Mentrestant una comitiva ja començava a preparar la brasa per coure la carn. I una altra comitiva va preparar les taules pel sopar. A 2/4 de 21 es va celebrar el concurs de truites i finalment a les 21 va començar el sopar.
L’AMPA va aconseguir organitzar un esdeveniment amb la participació final de més de 90 persones i una recaptació que va rondar els 500€. Aquesta quantitat es repartirà a parts iguals per tot l’alumnat de l’Escola que s’inscrigui a les colònies.
Un segon objectiu, a banda d’abaratir el cost que suposen, és el d’aconseguir augmentar la participació de l’alumnat. En els darrers anys la participació d’alumnes de la ZER a les colònies rondava el 50%. Quantitat molt petita per una activitat que des de la ZER es considera molt important a nivell de convivència. Augmentar aquesta participació a les colònies és un més dels objectius que es plantegen a nivell de convivència i cohesió social. És per això que des de la ZER Els Ceps i des de l’Equip Directiu de l’Escola agraïm profundament la implicació de l’AMPA i dels i de les mestres implicats en aquests esdeveniments.
Junts fem una Escola de tots, junts fem poble.

Comiat del Mussol Picarol

Bon dia famílies,

El Mussol Picarol ha hagut de marxar cap al nord d’Europa a cuidar la seva família. Estem molt tristos, però, amb la carta que ens va deixar, vam comprendre que era una decisió comprensible. Segur que torna a visitar-nos algun dia ja que ens va dir que li sabia molt de greu marxar ja que havia estat molt a gust a la nostra escola.

Per aquest motiu, a l’Escola vam preparar una festa de comiat on vàrem fer un concurs de mascotes creades pels i per les nostres alumnes per substituir a l’estimat Mussol Picarol. Les creacions van ser molt xules i, finalment, després d’una votació anònima, va guanyar en Xarqui, el protector dels llibres. La nova mascota de la biblioteca de l’Escola la va crear en Joel Obrador que, en saber-se guanyador, ens va oferir un discurs explicant-nos com se li va ocórrer la idea i donant les gràcies a tothom que va votar la seva mascota.

Seguidament, vam concloure la festa amb un pica pica.

Estudiem els conills

Bon dia famílies!

Fa uns dies ens va visitar a la classe la mare d’en Leo, la Maite. Però en aquesta visita no va venir pas sola, va venir acompanyada d’en Nigua, el conill que conviu amb ells a casa. I el va portar perquè el puguéssim conèixer i poder aprendre més coses sobre aquest animal.

Moltes gràcies Maite per haver participat en aquesta activitat i per donar-nos l’oportunitat de saber més coses sobre els conills amb l’ajuda d’en Nigua.

La línia del temps

Els i les alumnes de Cicle Superior de l’Escola estan treballant la història contemporània. Per aquest motiu han estudiat la línia del temps i han creat la seva pròpia.

Benvinguts al nou curs 16/17

Ja hi tornem a ser i amb més il·lusió que mai.

Aquest curs ha començat ple de novetats. Des del canvi d’horari per aprofitar millor el rendiment acadèmic de l’alumnat fins a l’implementació d’una nova aplicació per a mòbils per informar a les famílies de forma més ràpida, ecològica i eficient. L’aplicació WarnApp permet comunicar unidireccionalment l’escola amb les famílies les quals reben els missatges directament al mòbil.

Per utilitzar l’app WarnApp sols cal buscar-la a l’App Store (per mòbils iphone) o al Google Store (per mòbils amb sistema Android). Un cop descarregada, s’hi ha d’entrar i pulsar el símbol “+” i “subscriure’s” a la llista EscolaBerenguer (tot junt i respectant les majúscules i les minúscules). Un cop fet això ja rebreu automàticament tots els missatges que surtin des de l’Escola. Ja hi ha més de 20 seguidors de la llista de l’Escola.

Clicant al link que apareix a continuació veuran la preparació de la fotografia que el Rafel enviarà al setmanari “El Vallenc”, que surt cada divendres a l’Alt Camp.