Animalia in Bellera sunt!

Els alumnes de la matèria de Volum de 1r de Bat-Artístic han exposat les seves creacions i han omplert el passadís d’animals marins! Molts d’aquests animals malviuen als nostres mars per culpa del plàstic que alguns aboquen al mar sense tenir consideració pels éssers que viuen. Sou capaços de descobrir el nom científic en llatí? Té alguna relació el nom en llatí amb l’animal? Quin?

Publicat dins de 4t ESO, General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Arquímedes de Siracussa

Doneu-me un punt de recolzament i mouré el món, va dir un dels científics més importants de la història: Arquímedes de Siracussa. En el marc de la 23a setmana de la ciència, els alumnes del taller de cultura clàssica i els de ciències en anglès han compartit una estona al laboratori per recordar un dels episodis que possiblement han fet més conegut Arquímedes: descobrir que la corona del rei de Siracussa no estava feta només d’or. Intercanvi de coneixement amb les targetes d’Arquímedesb una representació en anglès, amb experiment i corona inclosos, i un breu recorregut per alguns aspectes de la vida del geni grec. Acabem amb intercanvi de petits obsequis: monedes de xocolata i les targetes amb la frase Δός μοι, ποῦ στῶ και την γην κινήσω (dona’m on recolzar-me i mouré el món) i una reflexió personal sobre la vida d’Arquímedes. Gràcies, Maribel i alumnes del taller de ciències en anglès per aquesta experiència compartida!

Publicat dins de 3r ESO, General | Etiquetat com a , | 2 comentaris

Cornelia, mater Gracchorum

La figura de Cornèlia, filla d’Escipió i l’Africà i Emilia Paula, ha servit de musa per a pintors i escultors que han volgut posar de relleu la cura dels fills i l’orgull que això suposa. Fixeu-vos en la peça que en va fer l’escultor Jules Cavelier el 1861, i contesteu les preguntes següents: quants fills va tenir? quants van sobreviure i com es deien? quins d’ells estan representats en aquesta escultura? què porta penjat el coll un dels infants? de qui va rebutjar ser l’esposa quan es va quedar vídua? què t’ha cridat més l’atenció després de llegir la seva biografia?

Cornèlia i els seus fills (Jules Cavelier, 1814-1894)

Publicat dins de 4t ESO, General | Etiquetat com a | 8 comentaris

Som rics, parlem llengües!

Si sou una mica observadors, us haureu adonat que al Bellera les portes s’han omplert de paraules… en un munt de llengües! Si escolteu amb atenció les músiques que posen punt final a les classes, descobrireu que les paraules hi juguen un paper important! I tot això per què? La història ve d’una mica lluny i d’una mica enfora… L’any 2001 el Consell d’Europa va decidir celebrar el dia europeu de les llengües el 26 de setembre. Aprendre llengües ens permet conèixer altres maneres de pensar i entendre el món. Respectar la diversitat de llengües és també una manera de respectar les persones que les parlen. I això ens fa més rics! Aquest any, benvolguts belleranautae, tindreu l’oportunitat d’aprendre algunes frases en llatí i en grec, dues llengües amb molta història que han enriquit moltes de llengües que avui es parlen a Europa. Quina de les llengües que es parlen a Europa us agradaria aprendre? Per quin motiu? En quines llengües sonen les cançons d’aquesta setmana? Coneixeu alguna expressió en llatí o en grec que podríem escriure a l’Aurea Dicta del nostre quadern de bitàcola?

Publicat dins de 3r ESO, General | Etiquetat com a , | 16 comentaris

Saluete, Belleranautae!

Sigueu benvinguts en aquest viatge que ens durà pel mar dels nostres avantpassats grecs i romans! Per a alguns la travessia durarà tres mesos, per a d’altres tot un curs. Hi haurà dies de sol radiant, d’altres la pluja i el vent ens poden arribar a complicar la navegació, però remarem amb fermesa per poder arribar sans i estalvis a port, una mica més rics de tot el viatge i del que haurem après!

Publicat dins de 3r ESO, General | Etiquetat com a , | 1 comentari