missatges-prova

  •  11è

Bon dia nois i noies,

El GAES ja està de tornada a l’hemisferi nord i, com no, ho hem celebrat amb l’últim dels tres festins que teníem preparats (equador de baixada, Hornos i equador de pujada). El menú deliciós ha constat de pernil Enrique Tomas, formatge manxec, panets i ampolleta de vi Ribera del Duero… A més, hem tingut la visita d’un curiós vaixell, que ha aparegut de sobte darrere d’un núvol, i per un moment hem pensat que transportava el Big Ben… A hores d’ara, potser siguin al·lucinacions. És el primer vaixell que veiem de prop des de fa… mmmhh… ja no ho recordo… des de fa molt.

Ens acompanyen també diversos tipus d’aus, que utilitzen el GAES com amagatall, així els peixos no les veuen, i quan aquests salten fora de l’aigua, les aus els enxampen al vol. És un espectacle que ens distreu durant el dia. Una altra cosa bona de les calmes equatorials són les dutxes d’aigua dolça, aquests dies no falten i no en deixem passar cap.

Seguim rumb Nord esperant tocar aviat els alisis del NE i intentant retallar milles al Neutrogena.

Avui us enviem les últimes fitxes, però això no significa que la regata acabi aquí, us anirem informant i proposant noves activitats fins la nostre arribada a Barcelona!

Anna Corbella 08°04.15’N 30°22.58’W

 

PROVA 12

Primària:         Planeta mar   Ésser humà    Navegació

  • 10è

Bon dia nois i noies,

Ens sentim una mica sols aquí, enmig del Pacífic Sud, mentre la resta de la flota ja ha passat el cap d’Hornos. Malgrat aquestes dures condicions, el cel està clar i la lluna il·lumina l’escuma de les ones enormes que ens envolten. Algunes són de la mida de petites cases, i fem surf sobre elles i després ens estavellem contra elles… És com si algú apagués la llum, i ens retrobem en la foscor per uns minuts (per sort els nostres portells són ultra sòlids!). Per intentar mantenir la proa del vaixell fora de l’aigua els dipòsits del darrere estan plens i també tenim algunes veles estibades a popa, a la coberta.

M’he despertat de seguida amb un crit de Nandor i he sentit una por atroç de veure’l a l’aigua (gairebé vaig perdre el meu co-skipper durant la meva última volta al món, i segueix sent un veritable malson). Per sort estava bé a bord, però lluitava per mantenir a coberta una vela, que una onada havia tret del seu sac i que perillava de caure a l’aigua. Hem estat força temps per recuperar la vela, sota una dutxa gelada. Ha estat un bon ensurt, que ens ha recordat que no tenim cap dret d’error aquí!

Quan passem el cap d’Hornos, d’aquí a uns dies, no haurem conquerit aquesta part del planeta. Acabem de passar el punt ‘Nemo’, el lloc més aïllat del planeta, a mig camí entre Xile i les illes Chatham (Nova Zelanda) en el sentit est-oest, i entre l’Antàrtida i les illes tropicals de Pitcairn al nord. Bé, entre una petita illa tropical i els gels del Sud, podem dir que no tindríem molts refugis possibles en cas de problemes, seria una mica com triar entre ‘Nàufrag’ de Tom Hanks (però sense Wilson) i les expedicions d’Ernest Shackleton! Fins i tot l’estació espacial internacional està més a prop de terra que nosaltres a alguns quilòmetres d’altura… Tenim per davant un bon i dur trajecte per escapar del Pacífic, però almenys és el que esperàvem tenir al menú. Bon profit!

Us deixem amb les proves d’aquesta setmana.. Bona proa!

Conrad Colman (Spirit of Hungary) 51°32.89’S 112°46.03’W

PROVES SETMANALS  ( PROVA 11):

Primària: Planeta mar Ésser humà   Navegació

Bon dia a tots,

No sóc dels que compte els dies, almenys procuro no fer-ho obsessivament. Bastant tinc amb el cafè salat, les magdalenes atomitzades i el regust barrejat de la cullera amb una conserva d’ànec d’ahir, el te de la tarda i la llet condensada amb cereals de mitjanit. Bé, al que anava. Intento no comptar els dies igual que intento no comptar les milles excessivament, o almenys relativitzar la seva importància. Però aquesta nit m’ha vinguts a la ment un pensament, una cosa que per si sola ja podria ser notícia. El temps que portem de regata és el mateix en què s’ha preparat el nostre bon We Are Water, comptat grosso modo, sense comptar dia a dia.

Ho destaco, sobretot, perquè cada dia de regata no deixa de sorprendre’m la quantitat de treball ben fet pel nostre equip tècnic. Al setembre el vaixell estava en sec i no començarem a fer res fins a mitjans de mes. A l’octubre vam començar a treballar al màxim; o millor dit, van començar els esforçats i impagables preparadors i tècnics externs. Els altres equips de la FNOB també ajudaven com podien. Entendreu llavors que no ens enfadem molt si el One Planet, One Ocean & Pharmaton ens retalla milles, oi?

Quan ara recordo els dies que baixava de l’hospital a la base amb moto, i en el que anava pensant sota el casc… No m’ho puc creure!

Em falten paraules d’agraïment, però em sobren ganes de no defraudar a l’equip, ni a tots els que han fet possible la nostra participació.

Molt contents de estar en quarta posició a la Barcelona World Race .. us deixo amb les proves d’aquesta setmana!

Bruno Garcia – We are Water 54°27.33’S 98°33.85’W

PROVES DE LA SETMANA:

Primària:  Planeta mar   Ésser humà  Navegació

Després de l’escala al país de la Copa Amèrica, hem tornat de nou a la competició, i ho hem fet de través. Evidentment, no podrem tirar pel dret, ja que haurem de vorejar per l’oest primer i després pel nord una depressió que baixa cap al sud, i així després agafarem vents més portants. És una bona oportunitat per apropar-nos al We Are Water, que està molt cap al sud i es veurà alentit per aquest sistema.

La vida a bord del Renault Captur s’ha reorganitzat en torns de dues hores que aprofitem molt bé quan ens toca el torn de llitera, ja que les condicions ara mateix estan bastant bé.  El vaixell es comporta molt bé amb el nou timó, ara navega dret, estem molt contents del treball de l’equip d’en Matt.

El nostre objectiu, ara, és recuperar la quarta posició. Encara queda molta ruta per endavant i ho hauríem de poder fer.

I amb aquest missatge us animem a tots a que realitzeu les proves d’aquesta setmana! Seguim endavant!

Seb i Jorg
46°24’207 S/ 179° 08′ 242 W“

Proves de la setmana:

Primària:         Planeta mar    Ésser humà    Navegació

Bon dia nois i noies!

Estem al davant de la regata, amb 2.100 milles restants cap a l’esperat Cap d’Hornos, que podríem creuar el 24 de febrer, continuem tenint vent fort i esperem una altre ratxa de 35 nusos per aquesta tarda, així que gairebé tota la flota està aprofitant bons vents de l’oest.

Em aprofitat el bon temps per fer una revisió general, ja que el Neutrogena torna a salpar i és veritat que tenim una petita distància d’avantatge, i per sort naveguem bastant còmodes!

Tota la flota de la Barcelona World Race navega entre l’oceà Índic i el Pacífic, entre les latituds 43 i 51ºS, però el fred sembla no ser el mateix que abans. Per això, una de les nostres principals preocupacions és el canvi climàtic. A causa d’aquest fenomen, al Gran Sud hi ha més gel flotant que es desprèn de la banquisa antàrtica.  

Nosaltres ens estem apropant a la meitat del Pacífic i de moment no hem vist cap iceberg, la sensació és de seguretat. Sincerament, m’agrada la solució que ha escollit la Barcelona World Race de posar una zona d’exclusió. Així, sabem exactament on som i amb què juguem. És molt més concret i crec també que, per als seguidors de la regata, és molt més realista. No és una línia amb dos punts dels quals n’has de tocar un. És una zona on no pots anar. El que és simple funciona!

Des d’aquí em despedeixo, bon vent i us deixo amb les proves d’aquesta setmana!

51°00.82’S 142°29.62’W

Jean Le cam

 

PROVA 8

Primària:         Planeta mar   Ésser humà    Navegació

Bon dia nens i nenes!

Per fi hem sortit de sota el ‘monstre’ que ens ha fet patir durant les últimes hores. Naveguem ara a la cua del front.

El primer xàfec va arribar amb la puntualitat prevista, i com acostumen, amb una intensitat superior a l’esperada. Navegàvem ja amb poca vela, amb una configuració amb la qual portem fins a 28 nusos (vela A7 a proa i un ris a la major). I en arribar el núvol -en aquells moments jo estava dormint- sento el maleït: “Annaaaaaaaaaaaaa suuuuuuuuurt”.

Miro la pantalla del vent i… ostres, 47 nusos! Surto el més ràpid possible i veig el Gerard sota la calamarsa portant la canya concentradíssim per evitar perdre el rumb i el control del vaixell en aquesta situació tan delicada. Dic: “tranquil, ja enrotllo sola” (posar el pilot automàtic quan vas en aquestes condicions no és prudent).

Penso en enrotllar aquesta vela amb totes les meves forces. Li començo a donar al coffee (teniu en compte que 2 minuts abans estava completament adormida) i jo mateixa em quedo al·lucinada de la velocitat a la qual giro el winche, i em dic: “Ho veus Anna, en situacions extremes surten forces d’on no n’hi ha “.

Així que segueixo, i segueixo, i segueixo… fins acabar amb l’última mica de força que em queda. “Ja estarà enrotllada”, penso. Miro entre la calamarsa que amb prou feines em deixa veure, i res, ni mitja volta. El cap de l’enrotllador estava trencat. Una ruptura més per afegir a la llista!

Per sort el xàfec va passar ràpid. Vam canviar la vela i vam esperar l’arribada de la nit. I quina nit! Un espectacle d’onades i vent.”

Per cert, els nostres companys de l’equip Spirit of hungary han colisionat amb un OFNI, sabeu que és?

Cada dia és una experipència diferent a bord de l’IMOCA i per fi hem arribat al Cap de Leewin!

i per celebrar-ho amb tots vosaltres us deixem les proves de la setmana…

Anna  47°07.72’S 123°59.77’E

PROVES DE LA SETMANA:

Primària: Planeta mar  Ésser humà   Navegació

Bon dia a tots!

Les onades han augmentat d’alçada, el vent d’intensitat i el soroll dins en decibels. L’Índic ens recorda qui mana aquí, i que les altes pressions són només respirs i treves que et regala el teu adversari perquè agafis forces.

Ahir em va arribar un correu electrònic del meu fill Willy, em desitjava sort i al mateix temps em deia que viatjava cap a la Xina per incorporar-se a la tripulació del Mapfre en la Volvo Ocean Race.

Possiblement sigui el cansament o potser que m’estic fent vell, però el cas és que estic emocionat en veure que aquest xaval que fa poc aprenia a navegar en Optimist, que escoltava històries de regates oceàniques mentre menjàvem, i que no parava de preguntar si havia vist balenes i dofins cada vegada que arribava d’una regata… ara ell aconsegueix un dels somnis de tot navegant, donar la volta al món…

Els pares tenim l’obligació i el plaer d’ajudar a què els nostres fills compleixin els seus propis somnis, però si aquests són els mateixos que tu tenies a la seva edat i a més ho aconsegueixen, llavors això és orgull.

Sort Mapfre, sort Willy.

Gaudiu amb les proves d’aquesta setmana!

Guillermo Altadill  42°00.04’S 86°04.94’E

 PROVES DE LA SETMANA:

Prova 6 per  primària:                  Planeta mar       Ésser humà        Navegació

 

  • 4t

Havíem escapat de la zona de calmes on ens havíem quedat atrapats uns dies i començàvem a salivar amb les previsions meteorològiques que ens anunciaven 20 nusos per dimarts, però les coses s’han torçat una mica. Com les condicions serien una mica més dures, vam decidir fer algunes reparacions per atacar la nova part del viatge. M’havia adonat que hi havia algunes zones deteriorades en la vela major, així que em vaig preparar per posar uns pegats de Dr. Sail. L’operació no ens havia de treure més de deu minuts.

Hem estat més temps del previst perquè hi havia més zones deteriorades. A continuació hem pujat la major, suant però contents de la nostra feina. Just després de la maniobra, hem vist que la major no pujava fins al límit del pal. L’hem baixada i l’hem tornat a pujar, i ha tornat a baixar. Amb els prismàtics (sí, sí, el pal és realment alt!) hem pogut constatar que la drissa havia seccionat el tub del pal.

El nostre pal, de carboni, és molt resistent. Però la drissa és encara més forta! La drissa ha sortit de la politja i, sota tensió, ha seccionat 30 centímetres del tub del pal abans de bloquejar-se. D’aquesta manera no podíem ni hissar ni baixar la vela i, amb les condicions dels propers dies, hagués estat com no poder aixecar el peu de l’accelerador quan t’aproximes a una corba. Així que he hissat Nandor a dalt del pal perquè pogués tallar la drissa per desbloquejar-la. Ho ha aconseguit després d’alguns intents -durant l’acció jo he après algunes paraules noves en hongarès-. Després m’ha enviat la part seccionada a coberta i l’he reparada. Ara tenim la drissa per la part exterior del pal i passada per una nova politja.

Això sí, no podem hissar la major fins al límit, així que patirem amb vents lleugers. És bastant frustrant, no millorem des de l’inici de la regata. Tot i això, estem contents perquè hem estat eficaços, hem trobat una solució ràpida i hem evitat haver d’abandonar. El nostre duo ha funcionat bé.

Seguirem batallant… Tinc ganes d’arribar a la part en què tot vagi bé, espero que arribi aviat!”.

Mentres us deixo amb les proves de la setmana..

36°53.31’S  21°41.71’W

Conrad Colman

PROVES DE LA SETMANA

PRIMÀRIA: Planeta mar Ésser humà Navegació

  • 3r

Bon dia nois i noies,

Segurament alguns us haureu preguntat pel rumb que seguim des de fa uns dies. La nostra direcció, lluny d’apropar-nos al nostre objectiu immediat, el llegendari Cap de Bona Esperança, ens en separa i ens n’allunya. El motiu: l’anticicló de Santa Helena. Passats els doldrums, és el nostre següent obstacle meteorològic a sortejar.

Tres opcions són possibles en la teoria, una sola és viable en la pràctica.

La primera opció, la més curta i directa, és navegar amb rumb directe al Cap de Bona Esperança. Això comporta travessar l’anticicló pel bell mig, just on no hi ha gens de vent, i podem passar-nos-hi dies, setmanes, encalmats sense gairebé moure’ns.
La segona opció, una mica més llarga, implica navegar cap a Bona Esperança per la part est de l’anticicló -entre l’anticicló i la costa africana-. Aquesta ruta té bon vent, però és de cara i els IMOCA són poc amics de la cenyida. Això fa que fins al dia d’avui ningú que hagi intentat aquesta ruta hagi anat més ràpid que per…

la tercera opció: Navegar entre l’anticicló de Santa Elena i la costa sud-americana. Sens dubte és la ruta més llarga, però en la seva major part amb vents portants o del través que són les condicions en les quals els IMOCA 60 desenvolupen majors velocitats.

Així, encara que sembli que ens allunyem de la nostra destinació, no és més que una opció estratègica de fer un pas enrere per poder fer-ne quatre endavant. En això consisteix en gran part el nostre esport, no?: En l’estratègia i la presa de decisions, saber triar la millor ruta per arribar el més ràpid possible a la nostra destinació.

El temps dirà si aquest pas enrere guanyant oest per envoltar Santa Helena servirà per fer-ne després quatre cap endavant o no… Així que us deixo amb les proves per aquesta setmana i us anem informant dia rere dia!

Aleix

One Planet, One Ocean & Pharmaton
24º09’S 35º35’W

 

PROVES DE LA SETMANA

PRIMÀRIA: Planeta Mar   Ésser Humà   Navegació

  • 2n

Bon dia nens  i nenes,

Aquest cap de setmana no he tingut ni un minut per a mi. El meu company Jörg m’havia convidat a passar un cap de setmana a l’aire lliure en el seu nou vaixell Renault Captur. Hem entrat en els doldrums, un lloc encantador, encara que fa una calor sufocant; no veiem el cel; grans núvols blancs i grisos arriben en qüestió de minuts i descarreguen aiguats; tot acompanyat de fortes ràfegues de vent; no hi ha ni un ànima, res de peixos, res d’ocells. Res. Però sí, és agradable!

Per arribar fins aquí hem hagut de navegar amb condicions força dures: vent portant amb l’espinàquer, dues trabujades en una nit negra, evidentment sense fars.

És físic, aquest esport. En cada canvi de bordada cal moure uns 600 quilos de material, entre veles i menjar.

Quant al menjar, és una bogeria. Els navegants mengem liofilitzats, així els anomenen. És el mateix que a casa (sí, sí), però en deshidratat. És a dir, en pols. Una mica d’aigua bullint, deu minuts d’espera i està a punt…

Bé, en resum, que em desvio del tema. Hem sortit per passar aquestes famoses calmes equatorials. Volíem experimentar un nou pas una mica més a l’est que el normal. Les informacions meteorològiques recollides en quantitat semblaven justificar aquesta ruta, i era el cas ahir diumenge al matí, en què navegàvem amb un bon vent portant.

Creiem haver trobat la sortida. Vent, canvi de vela, enrotllat del gennaker, J1 hissat. Una bona hora de maniobres… Una petita pausa i hop! El vent ha caigut per complet. Feia molt de temps que no posàvem el Codi 0… Ala! Codi 0 posat! (Quan un posa el Codi 0, és que no hi ha molt vent).

Com esteu veient els equips estem anant més ràpid del previst i s’ha batut tots els rècords comparat amb les altres dues edicions.

Així que com anem a tota vela, a vosaltres també us toca treballar una mica més, us deixo les proves de la segona i la tercera setmana!

SE03º33.70’S 27º55.82’W

 

PROVES DE LA SETMANA

PRIMÀRIA:

Prova 2:  Planeta Mar    Ésser humà Navegació

Prova 3: Planeta Mar   Ésser humà Navegació

  • 1r

Hola a tots i totes,

Ja queden només 21 dies per la sortida i ja ho tenim gairebé tot enllestit!

Alguns de nosaltres vam participar en l’edició anterior de la Barcelona World Race i la veritat que va ser una experiència inoblidable.

Per aquesta edició ja tenim moltes ganes de començar!! Estem amb els últims preparatius, i tots els regatistes estem molt units, ens entenem molt bé i els vaixells estan responent de meravella. Esperem que el dia 31 faci un bon dia per gaudir d’una meravellosa sortida tots plegats. No us oblideu de venir a acomiadar-nos, ens farà molta il·lusió que estigueu amb nosaltres!

A partir d’aquest divendres 12 de desembre estarem al Portal de la Pau, i sabem que molts de vosaltres ens vindreu a veure i començareu a treballar en el seguiment de la regata. Aquesta setmana comencen les proves del programa educatiu esperem que aprengueu moltes coses i que us ho passeu molt bé durant el seguiment.

Bernard Stamm, Jean Le Cam, Anna Corbella, Gerard Marín, Alex Thomson, Pepe Ribes, Jörg Riechers, Sébastien Audigane, Guillermo Altadill, José Muñoz, Didac Costa, Aleix Gelabert, Nandor Fa i Conrad Colman., Bruno Garcia i Willy Garcia.

PROVES DE LA SETMANA

Planeta Mar //  Ésser humà //  Navegació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>