CANTÀNIA 2018 alumnes de 6è

Els alumnes de 6è han anat a l’Auditori de Barcelona per actuar a l’espectacle de música anomenat  CANTÀNIA.

Però què és Cantània?

Cantània és una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

Cantània vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.

Aquest any amb la Cantata Partícules assistim a l’origen i evolució de l’Univers. Ara fa uns tretze mil vuit cents milions d’anys hi va haver una gran explosió: un magma ben espès que de cop s’espandeix. És l’origen del món; tot és calent i roent. Una mena de sopa caòtica i incandescent…
Posem un fragment de la cançó DEU “El destí de l’Univers”en el que els nostres alumnes diuen:

COR DE PARTÍCULES:

Potser el nostre destí

és que tot es dissipi?

Potser no o potser sí,

però no ens cal patir:

després de cada fi

sempre hi ha un nou principi!

després de cada fi

sempre hi ha un nou principi