Tercer (2016-2017)

CURS 2016-2017

Aquest curs treballarema Medi amb les TAC.

3A    

3A                                 3B

SESSIÓ 12

Estudiarem el bosc:

Animals que viuen al bosc

Començarem pels insectes.

Els animals que viuen de forma lliure a l’Alt Penedès són:

Pintarem aquest mapa de l’Alt Penedès:

alt pendes

En el bosc hi han moltes plantes: Avuí veurem el PI

En el bosc i viuen moltes aus:

Treballem animals i plantes amb TUXPAINT

SESSIÓ 11

Viatge en globus. Les comarques de Catalunya:

En aquesta activitat estudiem el paleolític i el neolític:

Un altre joc sobre la prehistòria: els assentaments neolítics:

Comencem a programar amb lightbot. Triarem l’opció bàsica.

Si has acabat pots practicar en el teu document de word:

Les empremtes del passat

Tot el que s’explica de pares a fills, les tradicions, els monuments…ens dóna una idea(informació) del passat de la nostra localitat.

  • El patrimoni històric

Les construccions antigues de la localitat, que poden ser cases particulars(castells, palaus, pairals…)o públiques(esglèsies, ajuntament, museus…), formen part del patrimoni històric de les ciutats o pobles. Tambéformen part del patrimoni, el contingut trobat dins d’aquestes construccions o als seus voltants(enterrats moltes vegades, per el pas del temps), com per exemple, llibres, pintures, mobles,monedes, eines, estris…

  • Les tradicions

Cada localitat pot tenir les seves pròpies tradicions, també passades de pares a fills. Poden ser cançons, balls, vestits, menjars, llegendes…

SESSIÓ 10

Continuem amb l’estudi del pas del temps:

Com vivien els homes i les dones a la prehistòria?

Jocs ambientats a la prehistòria

 

Els animals també van ser molt importants en l’antiguitat, estudiem-los:

SESSIÓ 9

El pas del temps:


Podem representar el pas del temps en una linea horitzontal:

Però també d’altres meneres:

La supervivència al Neolític

Els oficis, fem aquesta activitat:portapapeles01

Fem una línea del temps amb tuxpaint

SESSIÓ 8

Aprenem amb els oficis

Treballem l’agricultura, la ramaderia i la pesca:

El transport pot ser aeri, marítim o terrestre

Fem aquest JCLIC:

Crearem un document i afegirem les fotografies classificant-les en tres grups:

Crearem una sopa de lletres amb els oficis o els transports

SESSIÓ 7

ELS SECTORS PRODUCTIUS:

Amb aquesta activitat pots repassar el que hem vist:

Jugem:

Fem aquest joc:

Ara jugem al passa palabra de les professions:

Ara podem jubar amb aquests jocs per pensar una mica:

SESSIÓ 6

Treballarem sobre els diferents tipus de paisatge segons el relleu:

Muntanya, Plana i Costa

Ara farem aquests jocs per situar cada foto segons el tipus de paisatge:

Primer pots veure aquests vídeos sobre el paisatge de MUNTANYA

En el primer pots veure alguns paisatges de muntanya, en el segos t’explica algunes coses interessants.

Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTube

Recorda:

Ara farem aquesta activitat:

Ara farem una activitat entre tots sobre els tipus de paisatge:

Fes aquests jocs de parelles:

Per saber-ne més:

Aqui tens un poema de la Joana Raspall, el vols copiar?

SESSIÓ 5

Repassem les capes de l’atmosfera

En aquest experiment pots veure com demostren que l’aire ocupa un volum encara que no el veiem:

Imatge de previsualització de YouTube

A l’atmosfera trobem l’aire

Ara escriurem al nostre document:

L’aire i l’atmosfera

L’atmosfera és la capa de gasos que envolta la Terra. Sovint diem que l’atmosfera “està formada per l’aire”. Abans de continuar, però, hem de fer una petita distinció: una cosa és l’aire tal i com el podem tocar aquí, arran de terra, i una altra cosa és l’atmosfera. És a dir, no tota l’atmosfera està formada per aire:

  • L’aire és una mescla de diferents substàncies en estat gasós, principalment nitrogen, oxigen, argó, diòxid de carboni i aigua.
  • L’atmosfera és la capa de gasos que envolta la Terra. De fet, és un conjunt de capesconcèntriques que tenen diferències pel que fa a la seva composició i a les seves propietats.

L’aire, és a dir, la mescla de nitrogen, oxigen, argó, diòxid de carboni i aigua (principalment) que ens envolta, només el trobem en els primers 90 km de l’atmosfera.

SESSIÓ 4

Estem estudiant l’aire i l’atmosfera:

Imatge de previsualització de YouTube

Les capes de l’atmosfera:

Imatge de previsualització de YouTube

Mesurem els fenòmens atmosfèrics: LA PLUJA es mesura amb el PLUVIÒMETRE:

Mesurem la temperatura:

Creem un climograma amb les dades de la temperatura i de la pluja:

Aqui pots posar a prova els teus coneixements:

Pots copiar això al teu document:

Per què serveix l’aire?

– Per respirar. Les persones podem passar alguns dies sense menjar, però no podem estar més de cinc minuts sense aire. La majoria dels éssers vius necessitam l’aire per respirar. A més a més, l’aire és necessari per a altres usos:

– Per sentir els sons. Els sons viatgen per l’aire, és a dir, sense aire no podríem sentir-los.

– Per volar. L’aire permet el vol de molts d’animals i d’aparells, com els avions.

– Per fer foc. L’oxigen que hi ha en l’aire permet que, per exemple, un misto o una foguera puguin cremar.

SESSIÓ 3

Història de la Lluna

Coneguem la terra


GoogleEarth

Les estacions de l’any

Juguem?

Compara el tamany de la terra amb el d’altres planetes:

Recorda: Terra en anglès es diu EARTH, lluna es diu MOON i sol es diu SUN

Les fases de la Luna:

Doki descubre Las fases lunares.
Imatge de previsualització de YouTube


La LLUNA:

És el satèl·lit de la Terra, per això dóna voltes a la Terra

És més petita que la Terra i no té llum, quan la veiem és per que el sol la està  il·luminant.

No es pot viure al no haver-hi aire ni aigua.


Jocs per pensar CIPLAYER: Trexpres

Aquest és un joc una mica difícil però el podeu jugar amb algun adult i segur que aprendreu molt!

 

SESSIÓ 2

Continuem estudiant els planetes i les estrelles:

Més informació sobre el Sol

Traslació i rotació:

Escrivim amb l’ordinador:


El Sol és una estrella bastant comú.
Unes altres estrelles són més grans o més petites, més calents o més fredes.

Vist des de la Terra, a nosaltres ens sembla que el Sol és l’estrella més gran, però només és per que és l’estrella més propera a la Terra.


Entrenament mental: CIPLAYER
Estrop, Findy, Mikado, Chimpa

SESSIÓ 1

Avui buscarem informació sobre el sistema solar i els planetes.

Vols veure un vídeo?

Paint the Stars