Cinquè (17-18)

Curs 2017-2018

Aquest curs treballarem medi amb els ordinadors. Carpeta del curs:

Sessió 13

Visitem Lascaux

Amb les fotografies que trobaràs en aquesta pàgina farem una presentació:

Continuem amb la prehistòria: Els assentaments:

Si has acabat pots fer aquest JCLIC:

Sessió 12

Mira aquest vídeo

Què és la prehistòria:

El joc de la prehistòria

Sessió 11

EL MUNICIPI I LA LOCALITAT

Els essers vius: els cinc regnes. Fem un mural virtual:

 

Sessió 10

Comarques

 

Les formes de la Terra: el relleu

El relleu de Catalunya

Xarxa hidrogràfica de Catalunya

Sessió 9

Farem aquest joc per estudiar algunes coses de medi:

Avuí farem servir la eina formulari per a fer una consulta

Sessió 8

Farem cerca de volcans amb una eina informàtica:

Sessió 7

Imatge de previsualització de YouTube

El sistema solar: Estudia el sistema solar en aquesta aplicació interactiva

Fes aquesta activitat sobre el sistema solar:

Fem aquesta activitat sobre el sistema solar:

Situa cada planeta sobre el seu nom:

Fem una presentació sobre el sistema solar

Sessió 6

El medi ambient: El canvi climàtic. Fem un full de càlculi un gràfic

Imatge de previsualització de YouTube

Què ès el canvi climàtic?

Crearem un gràfic utilitzant un full de càlcul a partir d’una taula de doble entrada.

 

Sessió 5

Nuestro cuerpo en un clic
Descobreix com és el cos humà, quins són els seus òrgans i quina funció tenen

Ara fem aquesta activitat:

Sessió 4

Estudiarem la respiració

Imatge de previsualització de YouTube

Esquema de l’aparell respiratori

Fem aquesta activitat

A partir d’aquest guió fem una presentació:

L’APARELL RESPIRATORI
L’aparell respiratori està format per un conjunt d’òrgans que ens permet respirar i parlar.
Aquests òrgans que ens permeten respirar i parlar són:

A. Les vies respiratòries

B. Els pulmons

A. LES VIES RESPIRATÒRIES
Les vies respiratòries comuniquen els pulmons amb l’exterior.
Les vies respiratòries estan formades per:
a. Les fosses nasals
b. La faringe
c. La laringe
d. La tràquea
e. Els bronquis
f. Els bronquíols

B. ELS PULMONS
Els pulmons són dos òrgans de la respiració.
Els pulmons són dos òrgans esponjosos situats a tots dos costats del cor i entre les costelles.

LA INSPIRACIÓ I L’EXPIRACIÓ

SALUT DE L’APARELL RESPIRATORI

Sessió 3

Estudiarem l’aparell digestiu:

Imatge de previsualització de YouTube

FASES DE LA DIGESTIÓ: (Fes un document amb aquest contingut afegint fotografies)

 Fase 1: Inici de la digestió

La digestió comença quan ens posem l’aliment a la boca. Desprès el masteguem i amb la saliva es barregen els aliments i es forma el bol alimentari, que el deglutim i passa a l’esòfag.

 Fase 2: Digestió estomacal

La digestió estomacal comença quan l’aliment entra a l’estòmac.
Una vegada l’aliment està a dins de l’estòmac es crea una substància anomenada suc gàstric, que amb l’ajuda dels moviments de l’estòmac es barreja amb el bol alimentari.

A l’estòmac, el suc gàstric i el bol alimentari s’esmicola en partícules més petites, anomenada quim, que se’n va cap a l’intestí prim.

Fase 3: Digestió intestinal

La digestió intestinal comença quan el quim entra a l’intestí prim, i el fetge, el pàncrees i l’intestí agreguen un líquid anomenat suc intestinal que en barrejar-se amb el quim forma el quil.

Quan arriba a l’intestí gros les parets d’aquest absorbeix els nutrients i els passa a la sang, i el que no serveix per res ho expulsa per l’anus.

Sessió 2

Els éssers vius els classifiquem en cinc regnes:

Comprovem els nostres coneixments:

Aquesta activitat ens servirà per repassar:

Insereix aquestes imatges en el teu document:

Sessió 1

Heu sentit parlar de Jules Verne? Va ser un gran aficionat de la ciència i els invents. Clica sobre la imatge per saber-ne més:

Ara podràs escoltar un conte molt divertit inspirat en el robots, fent desprès algunes activitats. Text del conte: PDF

Ara farem les activitats: Tallers

Si et sobra temps pots copiar aquest text a la vostra carpeta del curs: TEXT