6B

Tercer Trimestre

Sessió 3

Avui farem un joc on utilitzarem aquests dos planols, mentalment!

Entrarem en el nostre espai i farem servir el correu i Hangouts.

Sessió 2

Quizz:

Crearem un Logotip:

Un cop creat entrarem en el nostre correu i el compartirem amb els alumnes de la classe

Sessió 1

Google Fotos: Una eina per ordenar les nostre fotos

Projecte Scratch

Farem servir el nostre correu.

Recordarem com accedir al programa Scratch

Aquest curs treballarem amb Scratch per participar a l’Scratch Chalenge:

Comencem a treballar amb la idea de fer jocs: Spiner i Simon

ELS BLOCS A PROGRAMAR

QUÈ NECESSITES?

A banda de altres elements comuns de programació, necessitarem:

• Els 4 botons. Cada un d’ells reaccionarà tant al missatge enviat per la seqüència com a l’esdeveniment de ser premut per l’usuari.
  • Una llista que serà la seqüència a repetir. Aquesta llista la anirem omplint amb elements a l’atzar (de 1 al 4) que representaran els botons a l’usuari ha de prémer. També haurem d’anar comprovant la llargada de la llista, per saber quan hem d’afegir nous elements.
  • Una variable que ens faci d’índex, que indicarà amb quin element de la llista estem treballant en aquell moment.
  • L’enviament de missatges té aquí un ús especial, ja que no enviem missatges fixes, si no l’element corresponent de la llista, indicat per l’índex.

Font: Crear jocs amb Scratch

Fem un PONG

El pong és un dels primers videojocs que és va crear. Es jugava en consoles que s’endollaven a les televisions, que aleshores encara eren en blanc i negre. Normalment es jugava contra un altre jugador.

Què necessites?

Per a la versió més bàsica del joc només necessitaràs dos personatges i un escenari. Treballarem amb tres tipus diferents de sensors:

• L’escenari on marcarem una línia que representa el terra.
  • La pilota que s’anirà movent per l’escenari. Portarà un sensor per rebotar en tocar la pala (tocant Pala) i un altre donar el joc per acabar si toca el terra (tocant color).
  • La pala portarà el moviment a esquerra i dreta, amb sensors de tecla premuda.

Per aprofundir:

Els personatges es comuniquen

Potser sí, potser no

Efectes de so i música

Efectes gràfics dels personatges

Efectes gràfics de l’escenari

Modificar personatges i paisatge, afegir personatges nous que no hi surten a la galeria.

Creem personatges i els fem parlar

Movem els personatges

Treballs del primer trimestre