FEM COMPOST

Un objectiu que l’alumnat de cinquè tenia és poder fer compost, ara és una realitat. El professorat de cinquè nivell que treballa amb l’alumnat l’hort: la Srta. M. Antònia, el Sr. Climent i el tutor de 5è.A van aconseguir un armari de compostatge. Hem d’agrair a la Srta. Iris de Cicle Mitjà que va ser la que va cedir a l’escola l’armari. Actualment està a la zona més ombrívola de l’hort.

Un dels elements importants per a cultivar l’hort és que la terra tingui suficients nutrients per a que les plantes que es conreen puguin créixer. Molts camps que es dediquen a l’agricultura intensiva utilitzen fertilitzants químics, que tenen pros i contres. Nosaltres es hem proposat a partir de restes orgàniques, pells de fruita, trossos d’entrepans, fulles seques, branques, llenties….,  fer el nostre compost. No serà ràpid, heu de pensar que des del primer dia que vam començar a omplir l’armari fins que es faci compost han de passar entre dos i sis mesos. També hem de donar gràcies a la cuinera i les monitores de l’escola que tenen la paciència de guardar-nos les restes de fruita i altres residus per anar omplint l’armari. Cada setmana hem de remenar bé les deixalles, comprarem un airejador que ens facilitarà molt la feina; quan el tinguéssim ja us farem cinc cèntims. Per acabar dir que l’armari actualment no fa gaire bona olor, suposo que no cal dir res més, hem donar les gràcies als que els toca “remenar”; quan veurem el resultat tothom estarà satisfet. Ara unes fotos per a il·lustrar el que hem escrit.

compostatge3       compostatge4compostatge6compostatge8

Aquest article ha estat publicat en Cicle Superior, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.