Protegit: Switzerland postcards. Part 2

El contingut està protegit amb contrasenya. Per veure’l, introduïu la contrasenya a continuació:

Publicat dins de 5è DE PRIMÀRIA | Escriviu la vostra contrasenya per veure els comentaris.

Protegit: fresh smoothies for summer

REPORTATGES DE LA CERDANYA

DIMECRES 16 DE MAIG AL MATÍ

El dimecres 16 de maig, vam sortir de l’escola amb autocar fins a Ripoll. En arribar, veiérem l’aiguabarreig del riu Ter i el Freser. Vam caminar una estona, per anar a un skatepark a esmorzar i jugar. A continuació, anàrem a l’estació de tren, i pujàrem al tren fins a la Molina. Vam poder observar uns 48 túnels. A la Molina vam pujar un turonet, per veure el dolmen de Paborde i dibuixar-lo. Una estona després de dibuixar, vam dinar.

Patxi, Laia.P i Guillem

DIMECRES 16 DE MAIG A LA TARDA

El dia 16 de maig, al migdia vam dinar a  la Molina, a prop del Dolmen de Paborde. Després de dinar els encarregats vam revisar el terra per si hi havia papers, bosses…

En haver acabat de dinar vam anar a buscar l’autocar per desplaçar-nos fins la  carretera de la Masella, a sobre de la població de Das, per situar les muntanyes i les valls del nord de la Cerdanya i els pobles de la plana. A continuació vam anar a Llívia, una vila catalana en territori francès. Allà vam visitar la farmàcia Esteva, una de les més antigues d’Europa. Actualment és un museu, a  nosaltres ens va semblar molt interessant i en vam aprendre molt. Després de veure pots blaus, medecines i molta història, vam pujar muntanya amunt perquè allà dalt hi havia el castell de Llívia en ruïnes. Allà vam poder gaudir d’una magnífica plana cerdana i una bona vista de les muntanyes del sud. Hi va haver persones que van jugar corrent pel castell, d’altres van admirar el paisatge… Quan va ser hora de marxar vam baixar muntanya avall i per esperar l’autocar vam jugar en un parc. Després vam berenar “coquetons” i vam marxar cap a la casa de colònies Ridolaina.

Quan vam arribar a la casa de colònies, un responsable ens va explicar un parell de normes i instruccions. Seguidament vam anar a preparar els llits, el material i a mesura que anàvem acabant sortíem a fora a jugar a bàsquet, futbol,  cuit i amagar…

Autors: Dina, Anna, Alba i Abraham

DIMECRES 16 DE MAIG AL VESPRE

Dimecres al vespre les encarregades vam parar la taula per sopar. Vam menjar sopa, truita i de postres iogurt.

Quan vam acabar de sopar vam haver de desparar i netejar les taules.

Després de sopar, vam repassar les normes dels jocs que havíem decidit a l’assemblea i vam jugar-hi. El primer era “Fet i amagar”, que consisteix en que una persona para, compta fins a 40 segons mentre les altres persones s’amaguen. L’altre joc era “La sardina”, és igual que el fet i amagar però al revés, un s’amaga i els altres el busquen fins que el troben i s’amaguen dissimuladament amb ell i el primer que el troba a la següent partida s’amaga. Va ser molt divertit! Després dels jocs de nit vam anar a dormir.

Yasmin, Nina i Lucía

DIJOUS 17 DE MAIG AL MATÍ

El segon dia ens vam llevar, vestir, pentinar i alguns dutxar.

Llavors els encarregats vam anar al menjador a parar  les taules per esmorzar. En acabar d’esmorzar, vàrem anar a l’estany d’Orri. Un cop allà vam donar tota la volta a l’estany saltant de pedra en pedra. Hi havia neu!!!

Vam treballar la vegetació de l’estany i en vam recollir mostres.

De camí a l’autobús vam portar les mostres en bosses.

De l’autobús vam anar cap a la casa de colònies per dinar. Teníem molta gana!!!

Lia, Aina, Èric

DIJOUS 17 DE MAIG A LA TARDA

El dijous, vam menjar arròs amb verdures per dinar, de segon carn arrebossada amb puré de patates i de postres una pera.

Quan vam acabar de dinar vam jugar una mica i vam anar amb autocar fins la fàbrica llanera d’Arsèguel (Alt Urgell). Allà vam aprendre moltes coses noves. Vam veure el procés des de que entrava la llana a la fàbrica fins que en sortien les mantes, els mitjons, les bufandes…

Ens van ensenyar que hi ha dos tipus de llana, la de color cru (és la que en diem ovella blanca) i la llana de color borell (és la que en diem ovella negra). La fàbrica funciona amb l’energia hidràulica. També vam veure el taller amb les eines que feien servir: el xerrac, la massa, el bec de lloro, la clau anglesa… Vam veure màquines com el diable, que és una màquina amb pues que serveix per estirar la llana. Les noies que hi treballaven accidentalment se’ls hi enganxaven els cabells i els hi arrancava. Hi havia altres màquines que repassaven la llana, l’enroscaven formant un cabdell…

Laura, Gemma, Lamini i Ferran

DIJOUS 17 DE MAIG AL VESPRE

Al vespre del dijous dia 17 de maig, vam sopar crema de verdura, pizza i de postres natilla. Després els encarregats vam desparar les taules. Seguidament, vam anar a buscar les llanternes. La Carme i la Coral ens explicaren el joc que elles havien preparat. Hi havia dos grups de bandolers, els CADELLS i els NYERROS. Els Nyerros, eren nobles amb pocs diners que robaven per repartir-se les riqueses entre ells, i els Cadells, eren pagesos que robaven per repartir-ho entre ells. Els dos bàndols s’havien assabentat que un carruatge ple de monedes passaria aquella nit pel poble i tots dos volien atracar-lo. Per aconseguir-ho havien de buscar i agafar unes targetes  amagades pels afores de la casa. Eren de colors, blau pels Cadells i vermell pels Nyerros. Quan les trobaren totes, havien de desxifrar un missatge a partir d’un codi. El missatge deia que s’havien d’aliar els dos bàndols i trobar un altre missatge. Aquest deia: finger tree +  1. Els bandolers van arribar a la conclusió que era un arbre amb sis troncs i sí, allà van trobar un tresor petit, ple de monedes de xocolata Vam anar a dormir cansats però contents de la dolça recompensa.

Abril, Laia R,  Mustafà i Arash

DIVENDRES 18 DE MAIG AL MATÍ

El divendres quan vam llevar-nos, cap a 2/4 de 8, els encarregats de l’esmorzar vam anar a parar taula. Quan vàrem acabar d’esmorzar vam recollir les motxilles, les vam carregar a l’autocar i vàrem anar cap a Bellver de la Cerdanya. Allà vam visitar el molí fariner. Vam veure les màquines que netegen el blat, les que el tamisen, els molins i l’empaquetament. Vàrem poder provar el segó de blat i veure tot el seu procés del molí. Seguidament vam anar a observar el riu Segre i ens va venir a recollir l’autobús per portar-nos a Puigcerdà.

Nil, Clàudia i  Clara

DIVENDRES 18 DE MAIG AL MIGDIA – TARDA

Divendres 18 de maig cap al migdia vam anar a l’estany de Puigcerdà.  Les mestres ens van preparar una gimcana. Havíem d’arribar a la plaça Cabrinetti passant per uns carrers determinats, amb l’ajuda d’un plànol de Puigcerdà i una bruíxola. A cada un dels carrers que passàvem teníem un repte per resoldre.Per exemple al primer carrer amb una tableta ens havíem de fer un selfie, al segon una foto amb el nas pintat amb un pintallavis, al tercer una foto fent una figura de acroyoga, al quart una gravació de 10’’ com a màxim fent un manekin challenge, el cinquè canviar-se una peça de roba amb un company i fer la foto, el sisè ballar el swish swish (ball anglès) i gravar-ho, el setè posar-se un tatuatge i tirar-se una foto, el vuitè fer-se una foto creativa, el novè anar  a un lloc perquè falta poc per acabar, el desè fer-se una foto conjunta tota la classe perquè ja havíem arribat a la plaça Cabrinetti.

Després d’acabar la gimcana vam “dinar” una mica i ens van donar  un ou kinder de recompensa. A tothom li va agradar molt la sorpresa. Vam pujar a l’autocar i vam marxar cap a  Olot.

Cesc, ClàudiaJ, Xevi

Publicat dins de 5è DE PRIMÀRIA | Deixa un comentari

Protegit: ESTADA DE LES ABELLES AL DELTA DE L’EBRE

Publicat dins de 6è DE PRIMÀRIA | Escriviu la vostra contrasenya per veure els comentaris.

Protegit: ENGLISH DAY

Protegit: TREASURE ISLAND

Protegit: XERRADA DE ROBÒTICA AL CICLE SUPERIOR

Publicat dins de 5è i 6è DE PRIMÀRIA | Escriviu la vostra contrasenya per veure els comentaris.

LA LAURA PUIGBERT A LA CLASSE DELS DOFINS

PAISATGE DE LA CERDANYA

El dia 26 d’abril va venir la Laura Puigbert a explicar-nos el paisatge de la Cerdanya.

Vam analitzar els diferents elements que podem trobar al paisatge de la Cerdanya: la neu, les urbanitzacions, les  esglésies, el riu Segre, els boscos, les muntanyes, els llacs i estanys… Els vam classificar en naturals o fets per l’home.

Ho vam fer a partir d’una imatge de la Cerdanya.

Va ser molt entenedor i quan anem a la Cerdanya ho podrem comprovar de primera mà.

Des del nostre escrit li volem agrair la seva col.laboració .