Enregistren una sessió de Filosofia 3/18

IMG_1140 [800x600]El programa amb filosofia del Canal 33 de Televisió de Catalunya avui ha filmat a l’Escola Cooperativa El Puig diverses sessions de diàleg filosòfic de la mà del GrupIREF. En concret han vingut a la Classe del Bruixot on s’ha dialogat sobre les idees que adjuntem a continuació.  A part de l’equip de rodatge han visitat l’Escola la Irene de Puig i la Glòria Arbonès actual directora del GrupIREF. El programa s’emetrà a començaments de juliol.

IMG_1143 [800x600]

Pissarra sobre Capítol VIII de Kio i Gus Filosofia 3/18

Classe de Cinquè curs

16 de maig de 2017

Laia.- M’ha cridat l’atenció el joc de les monedes de l’avi. És una forma de guanyar diners.

Quan parla del cel no me’l podia imaginar d’aquesta manera tal com l’explica en Kio sempre me l’imagino d’una altra forma.

Pau R.- A la pàgina 67 hi ha una frase que m’ha impressionat “El cel -diu la Gus-. Hi penso molt, en el cel, Me l’imagino…”. M’ha sobtat que ella pensa en el cel i tal com està fet. Se l’imagina molt bé.

Nil.- Els cecs tenen més imaginació que nosaltres…Has de tenir molta imaginació per poder-te imaginar l’univers…M’ha interessat el joc de les preguntes estúpides…De fet cap pregunta és estúpida. Si té una resposta no és estúpida.

Ona F.- M’ha sobtat la última frase que diu la Gus. “Gràcies, Kio”. Aquesta manera de dir-ho se’m queda gravada a la ment.

Marcel.- Sí que hi ha preguntes estúpides. Són les que no tenen cap ni peus.

Aran.- Sobre la competició de les monedes de l’avi he vist que el fet que es puguin sentir ha donar l’oportunitat que la Gus pugui guanyar també.

Queralt.- La frase de la Gus m’ha fet pensar… “ Potser només cal que pensi que el cel és ple d’estrelles de la mateixa manera que la meva ment és plena de pensaments”.

Lucía.- M’ha sorprès que al començament del capítol la Rita no volia sortir a fora. Li portava la contrària. No cal ser un gat, hi ha persones que també ho fan.

Mireia.- A la competició de preguntes potser la Gus i en Kio tenen enveja.

Emma.- L’avi dóna una oportunitat per tal que la Gus també pugui participar en localitzar la balena.

Ona A.- Se’m fa difícil pensar que algú no hagi vist mai els colors.

Yoel.- L’avi dóna una moneda pel fet de veure una cosa i en dóna tres pel fet d’escoltar-la.

Oriol.- M’ha agradat el diàleg pel significat intel·lectual que té : “El que no entenc, és que la Lluna…”

Àlex.- M’ha cridat l’atenció l’expressió” Hi penso molt en el cel…”

14 thoughts on “Enregistren una sessió de Filosofia 3/18

1. pau morgado

La filosufia a estat molt divertida i em apres moltes coses divertidas. Quant van vindre les camares amb vaig ficar molt nervios, va ser molt divertit

2. Marc b

en filosofia em acabat el llibre que ens a ajudat a moltes cose perque filosofia ens tranquilitza

3. yoel Q.L.

LA FILOSOFIA es molt inportant per a nosaltres i a estat molt divertida

4. Oriol Navarro

Filosofia és la meva aprovació preferida, allò va ser inolblidable.

5. josep,enric

la filosofia es molt interassant i ens tranquilitza molt i divertida

6. Ona Alberca Egea

Hola només vull dir que ho hem passat molt bé aquest curs ha estat molt divertit i la filosofia ui la filosofia ens ha tranquilitzat moltissim. En resum gràcies

7. mireia serradó

jo crec que aquest curs ens ha anat molt bé fer filosofia per a tota la classde.
    Ha sigut una experiència molt divertida

8. MARC PARIS

L a filosofia va estar molt divertida, i ens ho vam passar molt bé!!!!!

9. Laia

Ens van venir a grabar quan fèiem filosofia, va ser molt divertit!
    Us recomano que feu filosofia ja que penses i t’ho passes molt bé.el principi sembla molt avorrit pero no ho és. M’ho he passat molt bé pensant.
    Us ho recomano!!!