Enregistren una sessió de Filosofia 3/18

IMG_1140 [800x600]El programa amb filosofia del Canal 33 de Televisió de Catalunya avui ha filmat a l’Escola Cooperativa El Puig diverses sessions de diàleg filosòfic de la mà del GrupIREF. En concret han vingut a la Classe del Bruixot on s’ha dialogat sobre les idees que adjuntem a continuació.  A part de l’equip de rodatge han visitat l’Escola la Irene de Puig i la Glòria Arbonès actual directora del GrupIREF. El programa s’emetrà a començaments de juliol.

IMG_1143 [800x600]

Pissarra sobre Capítol VIII de Kio i Gus Filosofia 3/18

Classe de Cinquè curs

16 de maig de 2017

Laia.- M’ha cridat l’atenció el joc de les monedes de l’avi. És una forma de guanyar diners.

Quan parla del cel no me’l podia imaginar d’aquesta manera tal com l’explica en Kio sempre me l’imagino d’una altra forma.

Pau R.- A la pàgina 67 hi ha una frase que m’ha impressionat “El cel -diu la Gus-. Hi penso molt, en el cel, Me l’imagino…”. M’ha sobtat que ella pensa en el cel i tal com està fet. Se l’imagina molt bé.

Nil.- Els cecs tenen més imaginació que nosaltres…Has de tenir molta imaginació per poder-te imaginar l’univers…M’ha interessat el joc de les preguntes estúpides…De fet cap pregunta és estúpida. Si té una resposta no és estúpida.

Ona F.- M’ha sobtat la última frase que diu la Gus. “Gràcies, Kio”. Aquesta manera de dir-ho se’m queda gravada a la ment.

Marcel.- Sí que hi ha preguntes estúpides. Són les que no tenen cap ni peus.

Aran.- Sobre la competició de les monedes de l’avi he vist que el fet que es puguin sentir ha donar l’oportunitat que la Gus pugui guanyar també.

Queralt.- La frase de la Gus m’ha fet pensar… “ Potser només cal que pensi que el cel és ple d’estrelles de la mateixa manera que la meva ment és plena de pensaments”.

Lucía.- M’ha sorprès que al començament del capítol la Rita no volia sortir a fora. Li portava la contrària. No cal ser un gat, hi ha persones que també ho fan.

Mireia.- A la competició de preguntes potser la Gus i en Kio tenen enveja.

Emma.- L’avi dóna una oportunitat per tal que la Gus també pugui participar en localitzar la balena.

Ona A.- Se’m fa difícil pensar que algú no hagi vist mai els colors.

Yoel.- L’avi dóna una moneda pel fet de veure una cosa i en dóna tres pel fet d’escoltar-la.

Oriol.- M’ha agradat el diàleg pel significat intel·lectual que té : “El que no entenc, és que la Lluna…”

Àlex.- M’ha cridat l’atenció l’expressió” Hi penso molt en el cel…”

Sortida a Sant Salvador de les Espases

Sense nomAquest matí dia 14 de maig un bon grup de pares i mares, nens  nenes i mestre hem pujat a Sant Salvador de les Espases. Hem fet un bon esmorzar, hem explicat els aspectes històrics i geogràfics d’aquest lloc i ens hem fet una fotografia tots junts. Moltes gràcies per venir.  Veureu que a banda i banda hi ha un espai on hem pensat en totes les famílies que no heu pogut venir. Us hem tingut ben presents.

La vida és art com un llibre.

Els nois i noies de la Classe del Bruixot, volíem expressar els canvis de la nostra vida servint-nos dels llibres d’artista. Un llibre d’art és un llibre diferent i creatiu en la forma i el contingut. Per això podria servir-nos per a explicar els nostres viatges vitals de la primera part del projecte. Un llibre-art no és un llibre com els de sempre. Pot tenir qualsevol forma  i s’hi poden incorporar  textos o imatges. Molts artistes han considerat la possibilitat de poder-se comunicar mitjançant eines de sempre transformades per a poder transmetre un missatge. Realitzar llibres d’artista ens ha posat davant la dificultat de treballar amb aspectes plàstics, literaris i pràctics que valorem molt tot parlant de nosaltres.

Quan ens vam proposar fer un llibre-art no sabíem com fer-ho. Per això vam convidar a l’Adela de Bara per tal que ens expliqués coses sobre els llibres d’artista. Ella ens va ensenyar alguns llibres que havia fet ella. Els vam poder tocar i observar i li vam preguntar com podíem fer el nostre llibre. Ens vam sorprendre molt ja que no havíem vist mai uns llibres com aquells. Mentre parlava emocionada i contenta ens vam sentir una mica artistes també. Per a fer un llibre d’artista cal pensar molt bé la forma  que tindrà, quins materials seran necessaris però de forma especial cal pensar molt i molt bé quin serà el contingut. Un llibre no sempre ha de ser rectangular i amb pàgines. Pot ser de moltes formes. Això ens va portar a imaginar-nos totes les  maneres que es pot construir un llibre que transmeti les nostres idees i inquietuds. L’Adela de Bara ens ha donat iniciativa per a crear nous llibres imaginaris que parlin de nosaltres.

“El llibre no és el resultat final d’un procés.

S’ha de considerar un inici,

un propulsor de noves

aventures intel·lectuals”