Enquesta sobre el grec a Catalunya

Com potser ja sabreu, la setmana passada un centenar llarg de professors i de pares d’alumnes es van concentrar davant del ministeri d’educació de Madrid per reclamar una major i més estable presència del grec en el currículum de secundària. Diverses associacions van convocar aquella concentració, entre les quals hi havia l’Associació Cultural Hispano-hel·lènica, que tinc el privilegi de presidir, i l’Associació Catalana de Neohel·lenistes.
Per tal d’encetar una negociació amb el Ministerio (que al capdavall és el que fixa encara els currículums de batxillerat en les seves línies generals), ens convindria saber quin és l’estat real del grec en les diferents comunitats. M’han encarregat a mi que m’ocupi de Catalunya, i per això em prenc la llibertat de compartir amb vosaltres una breu enquesta que, si teniu un moment, us agrairia molt que responguéssiu (les vostres aportacions —que poden ser perfectament anònimes— quedaran gravades automàticament). El document me l’han passat redactat en castellà i així us el faig arribar, per bé que, a efectes pràctics, no crec que aquest fet tingui cap importància.

Cara a una eventual negociació futura amb les autoritats educatives catalanes, les dades que puguem aplegar amb aquest qüestionari ens seran també molt útils. És, doncs, un altre motiu perquè les persones interessades puguin completar alguna resposta (no passa res si d’alguna de les qüestions demanades no teniu informació concreta, vaja que n’hi ha prou amb contestar només allò que cadascú sàpiga, com ara la situació del grec en el seu Institut en concret [aquesta informació ens interessa molt, perquè quedi patent el desgavell que en aquest punt hi ha en els centres, ja que en un centre es requereixen deu alumnes per poder cursar grec i en el de la cantonada es pot fer amb dos, o, pitjor encara, en un centre un any demanen un nombre d’alumnes i l’any següent un altre, depenent de si el professor o professora de clàssiques és requerit per impartir alguna o no).

Aquí teniu l’enllaç que us portarà a l’enquesta. Podeu difondre’l i reenviar-lo també (i us agrairé molt que ho feu) a tots els vostres contactes, especialment si es dediquen a la docència de les llengües clàssiques a la secundària.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració,

Eusebi Ayensa

One thought on “Enquesta sobre el grec a Catalunya

Moltes gràcies, Eusebi, per intentar que el grec no es mori als nostres centres de Secundària i liderar aquesta entesa amb el Ministerio, així com utilitzar el blog col·laboratiu Aracne fila i fila. Ja he fet i enviat el qüestionari. Molt bona sort. La necessitarem.