Fabula de Theseo et Minotauro en un Minut Lumière!

Coneixes el mite de Teseu i el Minotaure? Pots traduir el text en llatí? Què creus què pretén reivindicar aquest Minut Lumière? Saps què és un Minut Lumière?

N.B.: Recorda que en el nostre centre està prohibit l’ús dels mòbils i que la Lida ha hagut de demanar permís a direcció per gravar el nostre “Minut Lumière”  amb tauleta, tot utilitzant el mòbil. És una manera de reivindicar el llatí i,a la vegada, pretén demostrar com els dispositius mòbils, si en fem un bon ús, ens faciliten l’estudi i l’aprenentatge. Qui no voldria captar una imatge de la pissarra amb el mòbil quan els professors l’esborren ràpidament i encara no hem acabat de copiar? Què us sembla la nostra paròdia en format Minut Lumière per a Mobile Learning Awards?

John Tuset (discipulus-magister)

Víctor Barranco me fecit.

Lingua Latina 1r Batx.C

11 pensaments a “Fabula de Theseo et Minotauro en un Minut Lumière!

  1. Margalida Capellà Soler

    John, realment fas molt bé el paper de magister! Sort que la teva magistra poc utilitza la pissarra convencional! Ha estat interessant aprendre a fer un Minut Lumière, poc m’imaginava, Víctor, que quedés tan bé el resultat. Us felicito a tots per la vostra participació, es veu que sou molt ràpida en treure el mòbil i en utilitzar-lo. Ja sabeu que jo crec que els dispositius mòbils no són per copiar als exàmens, tot i la seva prohibició, sinó que a l’aula han de tenir un paper cabdal a l’hora de buscar informació, descarregar arxius, fer consultes a diccionaris i enciclopèdies, fer muntatges amb fotografies i vídeo, enregistrar so, guardar informació, veure documentals, …Personalment si tinguéssiu tauletes, ja sé que tots teniu mòbils i ben connectats a Internet, les classes de llatí i de grec ja no serien a l’aula d’informàtica. Bona sort i gràcies per contribuir a actualitzar els estudis de llatí!

  2. Marta Verde

    Salve!
    Aqui os deixo un enllaç que explica el mite de Teseu i el Minotaure que també explica les curiositats i misteris del Laberint de Creta. Seguiu el fil!
    http://classicsalaromana.blogspot.com.es/2011/03/teseu-i-el-minotaure.html
    El text traduit li hem enviat a la Lida cadascú de manera privada per que així tothom ho hagi de fer de manera autònoma.
    El Minut Lumière es tracta de grabar una escena durant 60 segons sense moure la càmara, això s’anomena així amb homenatge als germans Lumière, els inventors del cine. És una manera de reivindicar el llatí i,a la vegada, pretén demostrar com els dispositius mòbils, si en fem un bon ús, ens faciliten l’estudi i l’aprenentatge.

  3. S. John Tuset

    Salve!

    Plurimas gratias Lida! La veritat és que em va costar realitzar-lo i al mateix temps no. Em va ser fàcil perquè l’única cosa que havia de fer era llegir en veu alta i fer de professor; per altra banda, em va ser difícil pel fet de haver de parlar davant de tantes persones. Ja m’havia oblidat dels nervis que em provoca sortir a un escenari, encara que fos només per dir unes quantes paraules insignificants.

    Jo estic a favor de l’utilizació d’parells electrònics per fer certes coses a classe. Per exemple: buscar informació, grabar o com el mateix vídeo ens mostra, fer fotografies a la pissarra per si un cop un professor “malintencionat” borra tot el que està escrit.

    Ha sigut entretingut fer aquesta activitat. La veritat és que em diverteixo molt fent aquestes representacions. Espero que se’n facin més!

    Vale! :D

  4. marcus

    el minut lumiere vol dir explicar un mite en un minut sense deixar de grabar amb la camara i escriurel a la pissarra i despres esborra-ho

  5. yussuf

    Salve!
    El video encara que no s’escolti be del tot,es breu,rapid i amb una bona finalitat,jo també estic a favor dels aparells electronics a classe sempre i quan sigui per fer-ne un bon us i amb bones finalitats, com a dit el meu company el John que per cert a fet un molt bon video ja que a mi també em faria molta vergonya sortir davant de tanta gent.Crec que com ha mencionat el meu company s’hauria de fer servir els movils per fer fotos a les pissarres, gravar als profes, i altres… sempre que sigui amb una bona finalitat.Bueno aquí us deixo el meu abreviat text donant la meva opinió i felicitarvos per aquest breu article amb aquesta finalitat.

  6. S. John Tuset

    Avete!

    Gratias Yussuf per el teu comentari!

    Marcus, un “Minut Lumière” no només significa gravar una escena treta d’un mite durant un minut sencer en el qual s’ha d’escriure un text a la pissarra per així després esborrar-ho. Com bé diu Marta, és una manera d’homenatjar als inventors del Cine (Auguste Marie Louis Nicolas Lumière i Louis Jean Lumière) gravant una escena qualsevol amb una càmera fixa durant un minut. Tanmateix, ens sentim molt afalagats de que considereu el nostre vídeo com un “Minut Lumière”!

    Vale :)

  7. Yasmina Berkane Pais

    Salve!

    Va ser una experència interessant fer aquest petit vídeo i ha quedat molt bé!
    La veritat és que reivindicar les noves tecnologies per aprendre d’una manera més enriquidora està molt bé.
    Nosaltres aprenem tant llatí com grec amb un mètode no tant tradicional, amb l’ordinador, i de moment tenim bons resultats.
    Fer classes de la manera tradicional alguna vegada per aprendre sintaxi… és necessari, però amb les noves tecnologies, el mòbil inclòs, s’apren molta cultura.

  8. Judith Martínez

    Salve!
    felicitats pel treball realitzat als meus companys de batxillerat està molt bé.
    valete!

  9. almabergel

    Salve!!!

    Em va agradar molt fer aquesta activitat, per demostrar que amb les noves tecnologies també es pot aprendre i amés d’una forma que atreu mes als alumnes i és mes dinàmica.

    El vidio crec que ha quedat moltbé.
    Aquí deixo un resum de la fàbula de teseu i el minotaure que e trobat a una pàgina web.

    Fa molt de temps, els diferents pobles de Grècia tenien per costum reunir els joves i fer-los competir en exercicis de curses a peu, llançament del disc, lluita i altres esports.

    El més cèlebre d’aquests concursos esportius es desenvolupava a Olímpia, cada quatre anys, i els nostres jocs olímpics moderns continuen aquesta tradició. El vencedor era respectat i honorat per tothom, no només perquè era el més fort, sinó perquè aquests jocs sagrats se celebraven en honor dels déus.

    Un any, el campió de la ciutat d’Atenes es va enfrontar en la lluita amb el fill de Minos, rei de l’illa de Creta. El campió atenenc va perdre i els atenencs, enfadats, van assassinar el vencedor. Va ser un crim imperdonable.

    El rei de Creta va declarar la guerra a Atenes, es va apoderar de la ciutat i com a càstig, va ordenar que, cada any, durant trenta anys, set joves i set noies d’Atenes fossin lliurats als cretencs per ser devorats pel Minotaure.

    El Minotaure era un monstre meitat home meitat brau, que s’alimentava de carn humana. Vivia a Creta, tancat al laberint. Els passadissos d’aquest palau eren tan enrevessats i les habitacions tan nombroses que ningú no podia trobar-ne la sortida. I aquell que hi penetrava no tenia cap esperança d’escapar del monstre.

    Els atenencs van quedar consternats per la idea d’haver de lliurar els seus fills a una mort tan terrible. Però què podien fer? Quin campió, quin heroi seria prou audaç per enfrontar-se al monstre? I fins i tot si aconseguia de matar-lo, ni ell ni els altres tretze joves no sortirien del laberint i moririen tots de gana i de set.

    Enmig de la desolació general, va arribar Teseu, fill d’Egeu, rei d’Atenes, però havia passat la joventut amb la seva mare, en una ciutat del sud de Grècia.

    Quan Teseu i els joves atenencs destinats al Minotaure van desembarcar a Creta, els habitants de l’illa s’arrengleraren per veure’ls passar. Entremig d’ells hi havia Ariadna, la filla de Minos. Quan va veure Teseu, se’n va enamorar. Quan va saber que era el fill del rei i que s’havia lliurat voluntàriament, va admirar el seu coratge i va decidir ajudar-lo.

    Sabia que era prou fort i valent per acostar-se al Minotaure, però també sabia que mai no aconseguiria trobar la sortida del laberint. Llavors ella li va donar un cabdell de fil i li va dir:
    -Jo agafaré el fil per un cap, tu agafa l’altra punta i vés descabdellant a mesura que vagis recorrent el laberint. Que la teva mà no deixi mai el fil!. Per tornar amb mi, només hauràs de fer que seguir-lo.

    Teseu va fer el que Ariadna li aconsellava i va avançar amb coratge a la recerca del Minotaure, seguit d’un grup de joves. Ariadna sentia com el fil es movia segons els moviments de Teseu i de sobte va sentir els bramuls esgarrifosos del monstre. Dins la mà tremolosa d’Ariadna, el fil es movia cada cop més, i després, de sobte, va quedar quiet.

    Els crits del Minotaure s’havien acabat. Com s’havia d’interpretar aquell silenci? Què havia passar? L’angoixa oprimia el cor d’Ariadna.
    Vet aquí, però, que el fil es va tornar a moure; Ariadna va sentir crits….eren crits de joia: el Minotaure era mort!
    Els atenencs van sortir del laberint i Teseu va estrènyer Ariadna entre els seus braços.

  10. Marta Bautista

    Salve!!

    Al final el vídeo va quedar molt bé! Jo també vaig participant graban des de un altre punt…
    La veritat es que està bé reivindicar les noves tecnologies per aprendre de noves maneres de fer-ho.

    Els alumnes de la Lida aprenem llatí a partir de l’ordinador amb el moodle i de moment dona bons resultats. És un altre manera de fer les classes i d’un aprenetatge diferent.

    Vale!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *