10 abril sessió especial de motivació i coneixement.

IMG_6179IMG_6177IMG_6174IMG_6175

APS curs 14-15 “Gira’m el mon” Ja hem començat!!!

De nou i desprès de l experiència de l’any passat estem contents de tornar col.laborar amb la Residència de Salud mental Elisenda de Moncada. El dia 10 d’abril vam anar i vam fer la primera sessió jugant a casa seva. L’acollida va ser genial i ens ho vam passar molt bé.

L’aprenentatge i servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

El nostre projecte combina les danses tradicionals i els balls populars amb la representació d’una obra de teatre amb els usuaris de la Residència de Salut Mental Elisenda de Montcada. L’objectiu consisteix en sensibilitzar l’entorn de l’educació sobre la malaltia mental per afavorir la seva integració, i minimitzar la tendència a l’estigma i l’exclusió social.

Sessions de treball.

P1000228        image_5      P1010827 (640x480)                       P1010825

Els alumnes de 4t de l’ESO han participat en el Projecte   d ’Aprenentage i Servei “ Gira’m el món”.

L’aprenentatge millora el servei a la comunitat, perquè  aquest guanya en qualitat, i el servei dóna sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprèn es pot transferir a la realitat en forma d’acció.

El nostre projecte combina les danses tradicionals amb la representació d’una obra de teatre amb els usuaris de la Residència de Salut Mental Elisenda de Montcada i els usuaris del Centre de Dia de Salut Mental  de Lleida. L’objectiu del nostre projecte consisteix en sensibilitzar l’entorn de l’educació sobre la malaltia mental per afavorir la seva integració, i minimitzar la tendència a l’estigma i l’exclusió social.

Els dies 11, 18 i 25 de febrer ens van visitar els usuaris de la residència i del centre de dia i vam dur a terme la primera part del projecte, les danses tradicionals.  Els alumnes van poder compartir amb els usuaris diferents tipus de danses tradicionals, des del valset fins al ball de bastons.

Va ser una activitat molt gratificant i des del centre estem més que contens!

La segona part serà el dia 27 de maig amb la representació de l’obra de “T de teatre” “Això no és vida”, pels alumnes de 4t de l’ESO

El servei transforma

P1000245    P1010829

Entitats del tercer sector han tornat a reivindicar el servei com una eina de gran utilitat per a educar i transformar la societat, especialment per la seva dimensió comunitària. La metodologia innovadora de l’Aprenentatge Servei (APS)  és una eina de gran utilitat per donar rellevància als dos components bàsics de l’experiència de servei: la transformació de l’individu i la transformació social.

La nostra proposta educativa combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un únic projecte en el qual els participants aprenen alhora que treballen en necessitats del seu entorn amb l’objectiu de millorar-lo. El projecte es basa en la representació d’una obra de teatre i la dinamització de danses tradicionals als centres i recursos socials  de l’entorn més proper.