Colònies a la casa Eurostage d’Arenys de Mar

carrers1carrers2carrers3carrers4carrers5

NOTÍCIES DE MARTORELLES

Notícies de Martorelles

19 D’ABRIL: Carrencà, estalvi energètic, ordenances públiques respecte i ordre, carrersmartorelles1martorelles2martorelles3

Reporters de l’hort

hort5, hort6a , hort6b,HORT7

PLASTIC 4T: HORT I ARXIU MUNICIPAL

HORT4ARXIU1

Simeó Noticiari del cicle mig….

hortgrup1grup2

LLIGA’T A LA TERRA. FIRA DE LA PAGESIA I PRODUCTES LOCALS

Us convidem a la fira que es farà durant tot el dia el proper dissabte 9 d’abril a Sta. Eulàlia de Ronçana, al Vallès Oriental:

Oferim planter de tomaqueres a les escoles que ho demanin: comandes  apetit@xtec.cat

LLIGA’T A LA TERRA. FIRA DE LA PAGESIA I PRODUCTES LOCALS

Amb parades de productores i productors, amb un mercat de planter de varietats antigues del Vallès, tallers, passi de  vídeo, passejada per la memòria agrària, dinar popular, exposició d’horts escolars, i altres activitats.

LLOC i DATA: Centre cívic La Fàbrica, 9 d’abril

HORARI: de 10 del matí a 8 del vespre.

Programació:

A les 10 del matí tindrà lloc la inauguració de la fira.

10:30- 12:30      Passejada popular per la memòria agrària i rural de Sta. Eulàlia de Ronçana, a través dels seus protagonistes

10:30- 12:00      Taller de Canvi climàtic

12:00- 13:00      Visita guiada a l’escola bressol “La Font del Rieral”, a càrrec de l’equip d’Ecoarquitectura

12:30- 14:00      Taller de planter, a l’hort de l’Espel

13:00- 14:00      Taula rodona: l’Experiència dels Menjadors Escolars Ecològics a Sta. Eulàlia de Ronçana

DINAR POPULAR A càrrec d’Ecomenja, empresa responsable de la cuina dels menjadors de les escoles bressol

16:30- 18:30      Tallers i mostres:

– Taller de Pa, farines i llevats a càrrec de Foc i Fornada

– Hort-Art, taller d’expressió i relació a través de l’art

– Demostració d’Apicultura i mel

17:00- 18:30      “Som el que mengem”, Taller participatiu per adults sobre el sistema agroalimentari i les alternatives, a càrrec de Xicòria

19:30- 20:30      Passi de la pel·lícula “Etern per Sempre” i tastet d’olis i productes  locals.

Durant tot el dia exposició i punt d’intercanvi d’experiències amb el Grup de Treball de l’Hort a l’Escola, del Vallès Oriental.

Per a més informació us adjuntem el díptic, i esperem que en feu la màxima difusió.

US HI ESPEREM!!!

Per si voleu conèixer el patrimoni cultural de Martorelles

L’Ajuntament de Martorelles en col.laboració amb la Diputuació de Barcelona ha publicat el mapa cultural del poble

El podeu consultar a : http://patrimonicultural.diba.cat/index.php?codi_ine=08115

De cara a l’openoffice…

logo_openoffice_startbild_neu

Us proposem uns tutorials que ens ensenyaran com funcionen en detall els diferents paquets de l’0penoffice, tingueu en compte que els tutorials estan pensants per a la versió 2 i a l’escola tenim la 3 i algunes petites funcions poden variar poc:

imagesPROCESSADOR DE TEXTOS,

images-1FULL DE CÀLCUL,

impress-openofficeEDITOR DE PRESENTACIÓ DE DIAPOSITIVES,

openoffice_draw_3dEDITOR D’IMATGES I DIBUIXOS

AVALUACIÓ:  Hauràs de fer una prova complerta de cada document, utilitzant les funcions principals:

PROCESSADOR DE TEXTOS, FULL DE CÀLCUL, EDITOR DE PRESENTACIÓ DE DIAPOSITIVES I EDITOR DE DIBUIXOS.

Tinguis en compte que es valorarà segons la qualitat i les funcions que hi has ficat i que el tema pot ser lliure, o bé relacionat amb algun treball proposat pels tutors a les altres assignatures de les classes.

.  Finalment l’hauràs d’enviar a l’Antoni:   apetit@xtec.cat

Consell per a una internet segura

cesicat_guia1x11

Diferents departaments de la Generalitat de Catalunya ens aconsellen sobre l’ús d’internet i les TAC, escoltem-los, ja que valen la pena….