Quizlet: In the countryside (4th grade)

1

Hello 4th grade children ! Let’s review some vocabulary using Quizlet !

Let’s review vocabulary in Unit 6 !

Tell me your results in a comment !

Ex: Learn: _____ correct and ______ incorrect

Test: _______ correct

Scatter: _____ seconds

Gravity: My score in the game is _______ points

quizlet

Like + ING (4th grade)

4

Hello 3rd grade children ! Let’s review some vocabulary using Like+ING !

Let’s review complete the sentences and play a game !

Tell me your results in a comment !

Ex: Game 1: I’ve got _____ correct sentences.

Game 2: I’ve got ____ points

Screenshot_1

Present simple: 3rd person “-s” 2 (3rd grade)

2

Hi 3rd grade pupils ! Let’s try this activity about third person “-s”. Pick the best options and use the correct verb in Present Simple.

Tell me in a comment your results !!

Ex: I’ve got _____ correct answers.

2

Present simple: 3rd person “-s” (3rd grade)

2

Hi 3rd grade pupils ! Let’s try this activity about third person “-s”. Pick the best options and use the correct verb in  Present Simple.

Tell me in a comment your results !!

Ex: I’ve got _____ correct answers.

1

Escola Splai – What time is it? – (Cicle Superior)

0

Escola Splai – Breaking free (Cicle Mitjà)

4

Escola Splai – What a wonderful world (Cicle Inicial)

0

Congratulations for the Spring concert !

childrens-concert-image

Hello dear Escola Splai’s students !

MOLTES FELICITATS a tots els cantants al Spring Concert celebrat el divendres dia 21 d’abril ! Els alumnes d’infantil i primària han dedicat molt de temps en preparar totes les cançons i ho han fet molt bé.

Pel que fa a les cançons en anglès, cal dir que estic molt content de què l’esforç dels alumnes s’hagi vist al llarg de les interpretacions de les cançons. Aixó prova que amb esforç, motivació i ganes, poden aconseguir el que es proposin !

Jo em quedo amb el record de les cares dels nostres alumnes mentre cantaven, se’ls veia concentrats i contents, i també amb l’atmosfera de germanor i il·lusió al llarg de tot el concert. Això no té preu !

Penjarem properament els vídeos de les cançons pels que no van poder assistir-hi.

“Thank you so much for your great effort in the Spring Concert !”

Oscar 😀

Dictation Unit 5 (4th grade)

22

Hello, 4th grade students! Prepare the DICTATION for Thursday 27th of April. Try to do your best !

dictation

What we like doing at the weekends

“In the UK… Children do many activities at the weekend: swimming, meeting friends and playing computer friends are very popular. Some children are members of a football club. They play football and watch football matches in stadiums, too. Other children are members of museums. They see exhibitions.”

Text 5 (4th grade)

12

Hello, 4th grade students! Complete the text for Wednesday 26th of May. Try to do your best !

dictation

Middle Ages’ Enigma 8 (5th grade)

1

Hello, 5th grade children ! Here it goes… the eighth Enigma !

Why kitchens were built separated from the castle in Middle Ages?

Present continuous: Actions 3 (4th grade)

15

Hello 4th grade students! You can review Unit 3 and ACTIONS . You can play two different games ! Remember to review the vocabulary first !

See you on Friday! Tell me your results in a comment !

EX: I got _____ answers correct.

actions-3

Present continuous: Actions 2 (4th grade)

12

Hello 4th grade children! You can review Unit 3 and ACTIONS . You can play two different games ! Remember to review the vocabulary first !

See you on Monday! Tell me your results in a comment !

EX: I got _____ answers correct.

actions2

Grans Resultats a “The FONIX” 2017 !! Felicitats !!

1

Hello, Escola Splai’s students !

asd

Ja tenim els resultats del concurs d’expressió escrita en anglès “THE FONIX”. Lest nostres alumnes han realitzat un molt bon examen i cal escriure’ls unes línies al bloc per agrair el seu esforç i el seu entusiasme per l’anglès:

– Biel Romero Navarro (5th grade) — 93.6 points

– Dylan Acuña Chura (6th grade) — 93.6 points

Si voleu consultar la classificació sencera en totes les categories podeu fer clic aquí o a la imatge de sobre.

Moltes felicitats a totes dues per l’esforç i que sapigueu que el vostre mestre d’anglès està molt content 😀 amb vosaltres i amb la vostra bona disposició per l’aprenentatge de la llengua anglesa.

Oscar

Present continuous: Actions (4th grade)

10

Hi 4th grade boys and girls! We are finishing Unit 4 about ACTIONS you do when it’s time for bed. Play this game !

Look at the picture and click on the correct sentence ! Tell me how many correct answers have you got in a comment.

See you on Friday !

dibujo1