Aprenem amb Carnestoltes

ACTIVITATS AMB LA PISSARRA DIGITAL

Avui hem estat jugant amb la pissarra digital i hem fet un memori de noms i disfresses.

Primer havíem de trobar on s’amagaven les mateixes disfresses, despres les difresses i els seus noms i per últim només els noms. Així em après com s’escrivien algunes de les disfresses que més ens agraden.

pdi carnaval 001              pdi carnaval 002

pdi carnaval 003                  pdi carnaval 004

VISCA EL CARNAVAL!!!

RETOL CARNAVAL

Ja s’acosta Carnaval i com cada any ens visitarà Sa Majesta Carnestoltes, per aquest motiu estem preparant tot un seguit d’activitats i que anirem exposant en aquest bloc a mida que les anem fent.

Us expliquem quines seràn les activitats que farem:

• Conte: En Carnestoltes i la Vella Quaresma.
  • Dites
  • Audició: El Carnaval dels animals
  • Activitats amb la Pissarra Digital: Les disfresses
  • Pregó i Testament (conjuntament amb les escoles del poble a través d’un document compartit -googel drive).
  • Rua: Disfressats anirem pel poble tots plegats.

Amb totes aquestes activitats treballarem:

•  Tradicions: Conèixer el personatge “En Carnestoltes”
  • L’atenció: Amb el conte i l’audició
  • La memòria. Amb les dites
  • Ampliarem el vocabulari amb els jocs en la PDI
  • Els sentiments: Manifestar sentiments en situacions d’alegria al ballar, maquillar-se i disfressar-se.

EL RACÓ DE LA FRASE

Us volem informar que dins dels racons de treball de l’aula estem fent el racó de la frase.

Uns dies abans, a la rotllana, l’Ana ens va presentar els racons que faríem i un d’ells és el de la frase. Ho fem entre 3 nens i nenes a la pissarra digital .

La primera activitat és d’una frase: “El lleó camina” si “cliquem” per damunt de la frase la podem escoltar. A sota tenim les paraules (també les podem escoltar) i les hem d’ordenar correctament fins confegir la frase.

La segona activitat ja no tenim la frase model i seguint els mateixos passos, hem de confegir la frase.

A la tercera activitat fem el mateix amb la frase “El nen corre”.

La última activitat es fa amb les dues frases. Les escoltem “clicant” al damunt i hem d’escriure les paraules on correspongui.

Com que l’Ana ens ha explicat com ho hem de fer, intentem fer-ho sols ajudant-nos entre nosaltres i  l’Ana de tant en tant, mira el que fem i ens diu si ens surt bé.

Ens agrada molt!!

la frase