Experiència d’un alumne

Treballar a l’àmbit pràctic cansa perquè has de fer molt d’esforç però m’ha agradat molt. A més, estic amb altres companys i mentre treballem parlem i riem molt. També estic molt content amb els professors de l’àmbit pràctic. Estar aquí em permet tenir més possibilitats d’aprovar el curs.

– Aliou Traore

La jardinera

Hem pintat els palets amb l’ajuda de la professora de visual i plàstica.  Els hem pintat de color blau cel fent formes geomètriques. Els alumnes Oulaya Moustaji i Lamine Daffe es van encarregar de fer-ho. Quan els van acabar de pintar també els van envernissar perquè quant plogui no es facin malbé. L’alumne Álex Martínez va serrar alguns palets que eren massa grans. Els alumnes Hamadou Balde , Boubacar Drame i Mahamadou Samajari son els encarregat de mesurar la paret, fer forats i penjar els palets. Només ens falta plantar les flors i col·locar les ampolles a sobre dels palets.

El huerto

Una vez terminada la valla de huerto, empezamos a hacer la pasta de cemento. Para ello, mezclamos cemento y agua: 2 palas llenas de cemento y una pala de agua. Después pusimos la pasta ya hecha en el terreno que habíamos medido con antelación. Para que el cemento quedara liso y sin grumos, usamos una regla metálica. Una vez estuvo todo cubierto, lo dejamos secar un día entero. Después, empezamos a montar la caseta.

La jardinera

Per poder començar a  montar la jardinera, necessitàvem palets. Per això, vam demanar permís a la fàbrica que està al costat de l’institut per poder agafar els palets que tenien. Hem utilitzat els palets de deu i de sis, els hem tallat de tal manera que tots cobreixin la paret. Hem proposat penjar les plantes en ells. Per fer això, els hem tallat segons l’altura de la paret,  fins que quedi tapada. Hem tallat ampolles per ficar a dins la terra per plantar les flors. Encara ens falta pintar-los i penjar-los a la paret. Això ho farem durant les pròximes setmanes.

Agraïm la col·laboració de “Plásticos Canovellas, s.l”:

El huerto

Antes de empezar el huerto, vino un labrador para mover la tierra y poder plantar. Compramos vallas de madera para montarlas alrededor del huerto. Tardamos una semana ya que algunas eran más largas y las teníamos que serrar. Además medimos el terreno para ver si llegaba la manguera para regar el huerto. Después, compramos una caseta de madera desmontada para poder meter las herramientas. Nos explicaron cómo construir los cimientos, así que ahora estamos preparando la mezcla del cemento para poder empezar a montar la caseta.