Qui?

Ambels

Amb els peus a terra i la mirada al cel…

Enric Queralt i Catà

Amb els peus a terra és un blog de la XTEC. Ho és perquè, ara per ara, són els blogs de l’administració educativa del meu país. Porta el subtítol: “Obrador de formació permanent” perquè vol ser justament això: un lloc on s’elaborin propostes formatives ajustades a les necessitats dels centres d’ensenyament no universitari. Té la pretensió d’adreçar-se a destinataris diversos: institucions vinculades amb el món educatiu (centres de recursos pedagògics, cooperatives d’escoles, escoles de mestres, grups de mestres, regidories municipals), equips directius i claustres de centres d’escolaritat no obligatòria (llars d’infants, escoles i instituts) i a les famílies, a través de les associacions de pares i mares d’alumnes.

Hi trobareu tres coses: opinions meves sobre alguns fets i notícies vinculats al món de l’escola, alguns materials que, potser, us ajudaran i, també, una llista de propostes formatives. Propostes que, és clar, s’ajustaran a la mesura de cada necessitat, talment com fan els sastres.

Enguany en fa trenta-cinc que em dedico al món de l’ensenyament, i vinculat al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. En tant de temps hi ha hagut de tot, és clar, ensurts, alegries, i oportunitats, de treballar en feines ben diverses. Diguem-ne que abans de ser canonge he estat escolanet. Més o menys, la meitat d’aquest temps l’he dedicat a treballar amb infants molt petits i també amb joves i l’altra meitat a desenvolupar tasques de gestió educativa sense deixar de fer, alhora, formació permanent en centres.

Des l’any 1996 m’he dedicat a la “itinerància”. Com a formador i assessor de llars d’infants, d’escoles i d’instituts, sempre amb un únic objectiu: ajudar a millorar la coherència pedagògica de la resposta educativa a les necessitats dels infants i dels alumnes. He hagut d’experimentar i aprofundir temàtiques diverses però, per damunt de tot, dues didàctiques que considero claus per l’èxit educatiu: la del llegir i la de l’escriure. Sempre hauré d’estar agraït al SEDEC per permetre’m entrar en un món apassionant. He conegut mestres i professors excepcionals i també d’altres que, potser, ja en tenen prou i que compten els dies que els falten per deixar-ho córrer. A la majoria els entenc. Vaig tenir la sort de formar part de l’equip de la Inspecció d’Educació dels ST d’Ensenyament a Tarragona. Des d’aquesta responsabilitat algunes coses es veuen molt diferents i entens moltes realitats que fins aleshores eren enigmàtiques. Hi vaig aprendre molt i en servo uns quants bons amics: els de la JAQUE²TA.

Els darrers set cursos escolars he dividit la meva activitat en dos àmbits: per un costat col·laboro com a assessor i formador de l’Estratègia d’Impuls a la Lectura i del programa “araESCRIC” i per l’altre atenc les demandes que m’han fet arribar institucions diverses i centres educatius de les tres etapes no universitàries. Si no els coneixeu encara, us els recomano, hi trobareu materials molts valuosos:

Sempre m’ho he passat molt bé treballant, diuen que es nota. Estic agraït a la vida per això. També per les filles que hem tingut amb la Dolors, les de la fotografia, la Teresa i la Maria.

5 thoughts on “Qui?

1. Pingback: Dues professores del centre intervenen en la Jornada de Desenvolupament de l’hàbit Lector | Notícies i actualitat de l'INS Joan Oró (Lleida)

2. Cèlia

Bon dia!
    Sóc una estudiant de Segon de Batxillerat que acabada de llegir un article teu del 22 de febrer (http://blocs.xtec.cat/ambelspeusaterra/category/lectures-obligatories/) i m’ha semblat molt interessant. De fet estava treballant en el meu Treball de Recerca quan m’he entrebancat amb el teu bloc.
    En el meu TR estudio el sistema de lectures obligatòries català i l’americà i intento aportar alguna millora al català. Molts dels temes que tracto els he trobat en el teu article. Et volia agrair l’ajuda que m’has aportar amb l’article i et voldria demanar que si el tema t’interessa i em vols donar un cop siusplau envia’m un mail!
    Moltes gràcies,
    Cèlia Ventura i Gabarró

3. eqc Post author

Benvolguda,
    celebro que el comentari us hagi resultat d’utilitat.
    Per descomptat que m’agradaria poder donar un cop d’ull al vostre TR.
    Si és el cas, gràcies per endavant.

Cordialment,

Enric Queralt i Catà

4. Sóc.Mestre

Salut!