Dia de la dona, un any més

A l’atenció de la Directora

Benvolguda

Com passa el temps, ja torna el Dia internacional de la dona. Aquest any, potser, amb més ressò que els darrers, no trobeu?

Potser perquè la situació de les dones segueix sense millorar a tot el món. Perquè la desigualtat de drets i d’oportunitats en el món familiar, social i laboral persisteix, per no parlar de l’augment exponencial de denúncies per assetjament sexual en tots els àmbits. Potser per tot això, encara hem de remarcar en el calendari un dia per a les dones. Coneixeu el moviment Me too (“Jo també”) a les xarxes socials des de finals de 2017? És una eina molt interessant per a les tasques de denúncia, doneu-li un cop d’ull.

Aquest 8 de març prendrà un caire més reivindicatiu. Com bé sabeu hi ha convocada una vaga feminista per reivindicar entre d’altres, l’aturada d’agressions, humiliacions, marginacions i exclusions, l’equiparació salarial, la despenalització total de l’avortament i l’avenç en la coeducació.

Com ho teniu en el vostre centre? N’heu parlat amb els mestres? I amb els vostres alumnes? Trobeu que també seria “adoctrinar” parlar-ne?

Avui us proposo, recomano, dos materials que us poden ajudar a crear debat de qualitat (sí, un debat, perquè no hem de deixar de fer-ne!) a l’aula:

• El primer, un material de l’Editorial Text- La Galera. En el seu blog, si el coneixeu, s’hi publiquen notícies d’actualitat, explicades per a infants i joves i s’ofereixen propostes didàctiques dels docents. Doncs bé, aquesta setmana, Vaga feminista del 8 de març.

• El segon, un treball fantàstic fet per la Biblioteca de l’Escola Cossetània, de Vilanova i la Geltrú, coordinada per la seva responsable Dolors Bundó. Aquesta biblioteca, amb més de 30 anys treballant per fomentar la lectura entre la comunitat educativa, sempre connectada amb l’entorn, ofereix al seu blog (que us recomano molt que remeneu) una proposta extensa de recursos de format i suport divers per treballar el Dia de la dona: recursos musicals, digitals, bibliogràfics… un petit tresor.

Compto que no deixareu passar el dia vuit com un dia més, no?

Gràcies per la feina que feu.