Sempre cal verificar les fonts

A l’atenció del Director, directora

He pres una decisió, simplement, per sobreviure i anar fent.
He decidit prescindir de la pretensió de “seguir” l’actualitat, d’anar al seu ritme frenètic.
Dic això perquè, des d’ara, els comentaris que us faré arribar, tots, faran referència a temàtiques que, hores d’ara, ja no ocupen els comentaris de les sales de mestres i professors.
Fer-ho, a part de l’avantatge de reduir l’estrès, em permetrà deixar reposar les opinions i els arguments.

Un cop aviat, començo per Finlàndia.

Ho recordeu? “Ja no escriuran MAI MÉS en lletra manuscrita lligada!! “. Els diaris en van anar plens durant dos o tres dies; fins i tot el programa dels matins de TV3 va dedicar-hi una bona estona i va enviar una reportera a fer una visita a dos centres, un dels que fan escriure la canalla en aquesta tipografia o un altre que ja fa molt de temps que la va desterrar i la substituir per la lletra “script”, la dels diaris vaja. Fins hi tot un sindicat del nostre gremi es va “apuntar a aquest bombardeig”, mare meva!

Doncs sabeu què? Doncs que simplement no és certa aquesta informació. Si més no, donada d’aquesta manera; col·loquialment diríem que s’ha agafat el “rave per les fulles”, una vegada més. Els finesos, el que sí que han dit és que ja no pensen proposar als seus alumnes exercicis de cal·ligrafia, deixaran que cada alumne triï la lletra que més li plagui o li resulti més fàcil d’executar. Han pres aquest decisió tot preveient que, ben aviat, fins i tot els teclats seran innecessaris. D’altra banda, no ho oblidem, aquest país està situat a la zona d’influència de la “lletra script”, no pas de la manuscrita:

imatge1

Escriure manuscritament no deixarà mai de tenir valor; i cada vegada en tindrà més. Al Japó, per exemple, rebre una Nadala escrita “a mà” representa un plus de qualitat, de proximitat i d’interès sincer per la persona que l’ha de rebre. Vet-ho aquí!

Què en penso jo? Doncs que la lletra manuscrita lligada m’agrada molt i que faríem bé de mantenir-la a les escoles per quatre raons, no menors:

imatge 3

1. Totes les lletres s’inicien en el mateix punt
  2. Facilita la identificació de la paraula com a unitat gramatical
  3. Afavoreix la personalització de la lletra
  4. Representa una mostra cultural de primer ordre

Se n’ha parlat al vostre centre? Amb propietat i coneixement de causa?
Tan de bo.

Gràcies, un cop més per la paciència