Lecxit, “Lectura per a l’èxit educatiu”

“LECXIT té per objectiu incrementar l’èxit educatiu mitjançant la millora de la comprensió lectora dels infants.”

La Fundació Jaume Bofill, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament i la Fundació “la Caixa” ha engegat el Programa “LECXIT, lectura per a l’èxit educatiu”. Es tracta d’una iniciativa que es basa en la mentoria 1×1 entre voluntaris i escolars de quart curs de primària de divesos centres de Catalunya.

Aquest programa mira d’implicar escoles, famílies , alumnes i societat en general, en això tan important que és aprendre a llegir.

Es desenvolupen espais de conversa i de lectura entre mentors i alumnes, activitats grupals i dinàmiques, activitats amb les escoles, tallers amb les famílies, activitats de lectura en veu alta…

Un servidor ha tingut l’oportunitat de participar , junt amb d’altres professionals, en l’elaboració dels materials de suport que s’utilitzen, cofinançats per la Fundació Jaume Bofill i la Fundacio “La Caixa”.

Ja s’han editat els materials definitius:

Els podeu descarregar  clicant aquí

2 thoughts on “Lecxit, “Lectura per a l’èxit educatiu”

1. nvallory

Eiiii, ho trobo una idea genial !!!
    Ho proposaré al claustre de l’escola a veure que diuen!
    Llàstima que no faci quart, si no ho tindria clar!
    Records!Una abraçada

2. Pep Andreu

Una proposta molt interessant. Ja és ben trist hagi de ser una entitat privada (Fundació Jaume Bofill) qui dugui a terme experiències d’aquest tipus, però bé, ja sé sap quines són les prioritats actuals de l’administració.

En conclusió, una proposta molt interessant que posaré en coneixement del claustre de la meva escola, ja que em sembla un bon recull d’activitats, algunes de les quals ja estem duent a terme.
    Enhorabona pel treball fet!

Comments are closed.