Lectura en veu alta

Benvolguda, volgut,

no sé vós quina opinió teniu de la gent de la GEC (La Gran Enciclopèdia Catalana). Personalment em sembla que són una gent a la què el país sempre li hauria d’estar agraït. A finals dels 70, del segle passat (!?) vaig iniciar l’adquisició dels 15 volums (aleshores tenia aquesta estructura). Un cop la tenies tota completa t’anaven oferint els “annexos”, una rècula. Les diferents seccions van ser dirigides per les persones millors i més competents del moment en cadascuna de les especialitats. Els comercials eren esplèndids, tots sense excepció gent compromesa amb el país, la cultura i la llengua, sabien perfectament que “venien” un producte essencial. Van fer una feinada. En Ramon Gomis d’Alcover n’era un, una persona increïble.

El Departament d’Ensenyament va fer bé de fer-la arribar a totes les Escoles i Instituts del país. També van rebre aquell magnífic atles que la mateixa editorial va posar en circulació. Durant molts anys va ser el millor atles que hi havia al mercat. Cap els anys 90 van iniciar el seu Premi de Pedagogia per reconèixer iniciatives escolars meritòries. Juntament amb els de la Fundació Jaume 1r (actualment Fundació Carulla) eren el més ben dotats i reconeguts. Conec més d’un centre que el va guanyar, un goig.

Actualment, ja se sap, amb això de la digitalització van de baixa en les vendes, del tot, lògicament. Els de la GEC, però, no es resignen i per enguany convoquen el IX Certamen Nacional Infantil i Juvenil de lectura en veu alta.

Al començament, poques escoles hi participaven, ara, però, les fases eliminatòries cada cop són més llargues degut al nombre d’inscrits, creixent. No sé si n’esteu al cas d’aquesta iniciativa tan i tant valuosa, educativament parlant. Saber llegir en veu alta és necessari, però, com tot, cal aprendre’n i per fer-ho cal que algú que en sàpiga te n’ensenyi de manera regular i sistemàtica. Com veureu, l’edició d’enguany compta amb el patrocini, també, del Pla d’Impuls a la Lectura del Departament d’Ensenyament (malament si no hi fos, no?)

Feu-me cas, per favor, traieu el nas pel seu lloc web i després decidiu si us veieu amb cor d’inscriure-hi algun grup dels vostres alumnes. Veureu que hi ha una munió de categoria, tan per primària com per secundària. Animeu-vos i animeu la vostra gent. Tingueu per segur que els vostres alumnes us ho agrairan i HO RECORDARAN TOTA LA VIDA.

GRÀCIES PEL VOSTRE COMPROMÍS