Diria que només ells podran aturar-ho.

dir que la situació està complicada, educativament parlant, no és cap novetat. Ara mateix, servidor, està molt preocupat perquè amb “l’excusa” d’això de la crisi tornem a situacions molt lamentables en això de la prestació d’un servei públic educatiu de qualitat.

De ben segur que m’entendreu. Oi que molts cops, massa i tot, heu tingut la sensació que els administradors d’educació no us tenen per res? Conec molts exemples de centres educatius amb situacions complexes que mai resolien els problemes “pels canals ordinaris”: és a dir que els escrits dels seus directors i directores  no produïen cap efecte davant dels seus caps orgànics o funcionals. Probablement, vós mateix heu comprovat com les úniques que poden produir “moviment” són les famílies. Quan les famílies parlen davant la premsa o la televisió, per exemple, les coses es comencen a bellugar en la direcció correcta. És una llàstima, sempre ho he pensat.

Quan un director o una directora decideix fer un escrit de queixa, sempre, s’ho ha pensat molt, abans. Sempre ha provat d’arreglar la situació amb els seus mitjans, sempre. No hi ha dret que els vostres escrits estiguin escrits amb “tinta transparent”

Mireu, com suposo que sabeu, al país del nord les coses van molt mal dades, des fa una colla d’anys. I això que sempre s’han ventat d’un gran sistema educatiu públic i laic. El tenien, és cert. Ara les coses estan canviant a corre cuita. Només un exemple: de vegades les baixes de mestres i professors són cobertes per persones de les llistes generals de l’atur, persones sense cap experiència en docència. Tot  per estalviar-se diners. El resultat, us el podeu imaginar: catastròfic.

Doncs bé, les famílies de l’estat veí es comencen a organitzar perquè, com nosaltres, han comprovat que les coses no s’arreglen per la pressió que puguin exercir les persones que treballem a les escoles i els instituts. Han decidit que són ells els que han d’agafar el protagonisme.

Us recomano MOLT que mireu aquest vídeo. A veure què us sembla?
Gràcies.

One thought on “Diria que només ells podran aturar-ho.

1. Magda

Permet-me, aquest cop que posi en dubte el teu parer. Sóc de l’opinió que amb la que ens està caient i la que es preveu que ens caiguí, moltes famílies estan molt tocades,però molt, tant que el concepte qualitat, se’ls va esborrant. Quan a casa falta allò més essencial per viure, tan és 25 com 30, tan és amb substituts a sense. És vergonyós, i això ho sap molt bé segons qui, que amb el cartell de la crisi s’estiguin “desmantellant” el serveis públics bàsics, i fonamentals d’un pais. Els decrets d’autonomia de centres, per a què? el decret de direccions, per a què? com tantes d’altres lleis que el govern de torn és el primer en incomplir. S’ho passen tot pel forro quan els convé. Això és el que aprenen els joves de casa : que tot o res serveix per a fer saltar-se a la torera tots els compromisos,o pactes ja sigui en forma de llei o de resolucions o de decrets. Ens estem carregant el sistema democràtic o si no respongueu quins instruments té el president d’aquest país per a fer-lo rutllar, ens estan envaint competències, les addicionals,.. incomplint tot el que els fa nosa i aquí no passa res ni dimiteix ningú, ni s’exigeixen responsabilitats,…és desesperant això i molt més veure com la gent pateix.

Magda

Comments are closed.