Fes-te voluntari!

“LECXIT té per objectiu incrementar l’èxit educatiu mitjançant la millora de la comprensió lectora dels infants.

Segons l’avaluació PISA (2009), el 13,5% dels alumnes de Primària no assoleixen les competències lectores bàsiques, significa que tenen dificultats en localitzar informacions en textos complexos i establir relacions entre les diverses idees del text.

Les dades de l’OCDE també ens diuen que si els pares i mares llegeixen freqüentment amb els seus fills durant el primer any de primària obtenen resultats millors. Així doncs, la millora de la comprensió lectora afecta al conjunt dels aprenentatges escolars, tant en matèries lingüístiques, com matemàtiques o científiques.

Una bona comprensió lectora és un element cabdal per a l’èxit educatiu.

LECXIT adopta un enfocament multidimensional, implicant les escoles, les famílies, els alumnes i mobilitzant i coresponsabilitzant la ciutadania en la promoció de les competències lectores dels infants.”

“A través d’un acompanyament individual, pots participar a les sessions de lectura amb un nen o nena i ajudar-lo a millorar. Amb l’infant triareu els materials que voleu llegir, segons els vostres interessos. Pots fer molt per un infant, el motivaràs i faràs que cregui en les seves capacitats. Fes-te voluntari i vine a llegir amb nosaltres!
QUI POT SER VOLUNTARI/A?Qualsevol persona amb ganes de fer-se coresponsable de l’educació d’un infant i de crear amb ell un espai de confiança. No es necessita cap formació específica, només cal saber llegir correctament en català i tenir ganes d’incidir en l’educació dels infants.”

Més informació a la web de la Fundació Bofill)

(Fundació Jaume Bofill, Lecxit, “Lectura per a l’éxit escolar”)