Recomanar-se lectures

Benvolguda/volgut,
després de donar molts tombs a la truita, en el Marc Conceptual per a l’avaluació de PISA 2009 s’arriba a una conclusió important: un dels factors  que més correlacionen amb els bons resultats en competència lectora és la implicació de l’alumne amb el text i la lectura. La implicació esdevé, però, més determinant, fins i tot, que l’origen familiar. Una esperança per a TOTS els alumnes, finalment.

Com podem afavorir aquest “gust per llegir”? A les escoles, a la majoria, es fan moltes activitats encaminades a aconseguir-ho. La majoria molt encertades, segur, d’altres potser no tant. En tot cas, res aveure amb les que vau fer vós, no? Servidor no en va fer mai, qüestió d’edat, només
M’ho heu sentit a dir, potser, molts cops: hauríem de parar molt de compte amb els treballs que “cauen d’ofici” després de llegir un llibre. Lluny d’incrementar les ganes de llegir, produeixen l’efecte contrari: avorrir i témer la lectura.
Em podríeu dir “I doncs, què fem després de llegir un llibre?”. Doncs es poden fer diverses coses, però la que de ben segur té més valor és parlar-ne. “PARLAR DEL LLEGIT” es una de les quatre actuacions que es detecten més en els centres que aconsegueixen implicar els alumnes amb la lectura. Parlar-ne amb els iguals. Què feu després d’anar al cinema i veure una pel·lícula que us arriba a dins? Desitgeu trobar algú altre que l’hagi vista per comentar-la. M’equivoco?
Els “Clubs de lectura”, de llarga tradició a la Xarxa de lectura pública haurien de ser una activitat habitual en eels centres educatius, tant a primària com a secundària. Però d’això en parlarem en un altre moment, si no us importa.

Ara us volia recomanar el visionat d’aquesta activitat que fa la Biblioteca Pública de Cambrils. L’he descobert a través del bon Bloc de la Biblioteca Estalella: les recomanacions entre iguals. Hi ha centres de primària que ja ho porten a terme, vegeu sinó el bloc de la biblioteca Sant jordi, de Lleida.
Si us sembla bé, passeu l’enllaç a la vostra gent.De ben segur que en sabran treure profit, segur.
Gràcies per endavant.

Canals de recomanacions

Hi ha moltes i bones maneres de difondre i orientar lectures. Una d’elles és la gravació de recomanacions de llibres. La Biblioteca pública de Cambrils ho fa de manera habitual a través del seu Canal a Youtube: el CanalBibCambrils. Aquesta setmana ens ha acostat a l’obra “Les bruixes”, de Roald Dahl.
Des de BibliotecaViva us ho recomanem tot: subscriure-us a aquest canal de recomanacions per a petits i grans que és CanalBibCambrils; veure i escoltar la recomanació d’aquest vídeo; i, per descomptat, llegir els llibres de Roald Dalh!

Els nens i nenes de l’Escola Estalela i Graells, ja sabeu que podeu trobar molts títols de Roald. Dahl a la biblioteca. Busqueu a l’Epègarm, al camp “autor”, i en trobareu un munt.

One thought on “Recomanar-se lectures

Comments are closed.