Doncs a mi, no em semblaria malament!

Benvolgut, volguda,

se’n parlarà, i de valent. Han obert la caixa dels trons. Al País Valencià volen tenir al professorat, a tot, actiu tot el mes de juliol. De fet, com sabeu, aquesta opció és totalment legítima. Els docents, com qualsevol altre col·lectiu de treballadors públics, només té, de fet, un mes de vacances, l’agost. El juliol, estrictament i legalment parlant, estem a “disposició de l’administració”. I aquesta, si ho considera, té tot el dret del món de disposar-ne per fer el que estimi més oportú. Passa, però, que amb això del mes de juliol, amb el pas del temps, sembla com si hagués de ser, també, un mes més de vacances.

Se’n parlarà, segur, i molt. Se’n diran tota mena de coses, algunes carregades de vehemència, veureu. És cert que força mestres i professors, però no pas tots, aprofiten el mes de juliol per formar-se. Això no ho posa ningú en dubte. ara bé, d’aquí a dir que, amb caràcter general, aquesta és una realitat que afecta a tot el col·lectiu, n’hi ha un bocí. Penso que si aquesta mesura es fes amb seny, podria resultar d’allò més interessant pel sistema i, sobretot, pels alumnes. Per exemple, organitzar durant tot el mes unes sessions de formació dedicades a l’aprenentatge inicial de la lectura i l’escriptura podria compensar en part el gran dèficit que tenim en aquesta didàctica ara mateix a la majoria de centres, per molt que no es vulgui reconèixer.

En tot cas, els valencians, han encès la metxa en una setmana en què el foc i els ninots en són els protagonistes. A veure com peta la traca perquè, segur, que tard o d’hora ens arribarà a casa nostra amb més o menys soroll. De moment tenim l’olor de pólvora que, a mi, m’agrada i molt, des petit.

I a vós?
Gràcies.

LA VANGUARDIA.

18.03.12

VALÈNCIA VOL QUE ELS PROFESSORS NOMÉS TINGUIN VACANCES EL MES D’AGOST

Els sindicats titllen la proposta de «populista» i amenacen amb una vagaLa nova norma proposa per al juliol tasques de formació i classes de reforç.

Els professors valencians perdran de cop un mes de vacances. La Generalitat valenciana pretén canviar la normativa al calendari escolar per al curs que ve i vol «obligar» els seus docents a treballar durant tot el mes de juliol. Només tindran vacances, per tant, entre l’1 i el 31 d’agost. Una decisió que va anunciar ahir per sorpresa elvicepresident del Consell, José Císcar, el mateix dia en què València, aliena al que estava passant al ple, se sumia en el primer dia de les falles. Fins ara la gran majoria dels centres tancaven al juliol perquè ja tenien preparada la programació del curs següent i no tornaven a obrir les portes fins al setembre. En teoria, els professors seguien a disposició de l’Administració, però estaven de vacances. A partir d’ara ja no serà així. Els docents hauran d’estar presents a les aules durant tot el mes de juliol per realitzar tasques de formació o activitats de reforç amb alumnes que hagin suspès.

La Conselleria d’Educació va presentar ahir l’esborrany d’una nova ordre que començarà a negociar-se amb els sindicats i la comunitat educativa per instaurar-lo el curs que ve. D’entrada, els sindicats es van indignar, van deixar entreveure una futura vaga i van acusar el Govern valencià d’haver adoptat una mesura «populista» que l’única cosa que pretén és «desprestigiar» la feina que porten a terme els docents.

«És una contradicció augmentar la càrrega de treball al juliol, fins i tot amb la possibilitat d’avançar a aquell mes els exàmens de recuperació de setembre, quan els centres perdran el 30 de juny 8.300 interins», denuncia Marc Candela, portaveu de l’STEPV. Els seus companys de Comissions Obreres van més enllà: «La Generalitat presenta aquesta mesura quan, segons el Síndic de Comptes, s’han suprimit 1.550 places docents el 2010, 1.000 el 2011 i es planteja un ERO del voltant de 1.500 professors per a l’any 2012», afirmen.

La normativa, que no preveu la contractació de més personal, obre la porta a impartir classes en horari de matí i tarda a infantil i primària el juny i el setembre per afavorir la conciliació familiar dels pares. També endarrereix un dia, fins al 24 de desembre, les vacances de Nadal, que duraran fins al 6 de gener. Fins i tot assenyala que qualsevol activitat no lectiva que es realitzi el dia previ a les vacances, com els festivals de fi de curs, hauran de portar-se a terme fora de l’horari de classe.