Reunió de pares i mares

recordo que no fa gaire us recomanava un enllaç a una presentació electrònica que havien preparat uns bons mestres de cicle inicial d’educació primària. Us la recomanava per la seva estructura i, sobretot, pel seu contingut. No sé si vau tenir l’oportunitat de veure-la. només la manera de començar ja presagiava alguna cosa “diferent”: Nosaltres volem el mateix que vosaltres, el millor per als vostres fills i filles. Només que totes les reunions amb famílies comencessin així ja faríem un avenç inqüestionable, n’estic segur. A totes les que vaig assistir mentre les meves filles transitaven per l’escolaritat obligatòria, no recordo mai que m’ho diguessin. La majoria van resultar tedioses i, totalment, previsibles: bàsicament normes i “recomanacions” per als pares i mares. Les famílies, quasi sempre, hieràtiques.

M’ha vingut al cap la reunió de pares i mares que va organitzar una bona mestra de l’Alt Camp (V.C). Tenia el mateix problema que tothom: la baixa assistència a les convocatòries. Va actuar com esqueia, professionalment: “tenim un problema per tant cal aprofitar-ho per fer un pas endavant”, enlloc de cantar la cançó de sempre: “els que han de venir no venen”. Juntament amb els alumnes va plantejar la reunió com un projecte de treball. Van dedicar la feina de força dies a preparar-la. En el procés, tot d’aprenentatges i desenvolupament competencial. El dia previst els alumnes ho tenien tot a punt, tot. Resultat?, doncs assistència quasi absoluta de les famílies, un èxit en tots els sentits. Vet-ho aquí el fer “escola”

Avui m’ha arribat un altre exemple, similar. Aquest cop a l’Escola Drassanes de Barcelona. Intueixo pel que consignen en els seu bloc que també va anar bé.:

Avui dia 24 d’octubre hem fet la reunió de pares. Ha sortit tot molt bé, els alumnes hem fet la reunió de les 16:00 fins a les 16:30 explicant coses de 5è i 6è i després ho han fet els mestres.Els pares han quedat molt satisfets i satisfetes i nosaltres també.