Enhorabona, Jaume, i moltes gràcies!

A l’atenció del Director/a

Benvolguda, benvolgut,

ignoro si n’esteu al cas. La Fundació de la Gran Enciclopèdia Catalana, organitza des fa 7 anys un certàmen de “LECTURA EN VEU ALTA”. La final d’enguany s’ha celebrat aquesta setmana al Teatre Nacional de Catalunya. La final d’enguany ha comptat amb més de 800. El certàmen s’adreça a alumnes dels cicles mitjà i superior d’EP i dels quatre nivell d’ESO.

http://llegimenveualta.blogspot.com/

L’informatiu juvenil “l’infok” de TV3 se n’ha fet ressó a:

http://www.tv3.cat/videos/3567490/Llegir-en-veu-alta

El diari la Vanguàrdia, poca broma, també:

Fins i tot l’oficina de premsa del President del Parlament del nostre país:

Fins aquí, per un servidor cap novetat, cap novetat, em consten diverses escoles amb les que al llarg dels anys he col·laborat que hi participen regularment.

A partir d’ara, però una agradabilíssima notícia

Participan hoy en la final que se celebra en Barcelona

“Dos alumnes de l’Escola “Riu Clar” de Tarragona arriben a la fase final”

Natalia Gallego y Samuel Bolarinwa, del Col·legi Riu Clar, representan hoy a Tarragona en la final de un certamen de lectura en voz alta.

http://www.diaridetarragona.com/tarragona/056495/alumnos/riu/clar/representan/tarragona/concurso/lectura

07/06/2011 13:43

La clase de sexto del Col·legi Riu Clar está revolucionada. Hoy les toca acompañar a sus compañeros Natalia Gallego y Samuel Bolarinwa a Barcelona «vamos en autobús y sin pagar», cuenta sonriente una niña. Toda el aula está invitada al Teatre Nacional de Catalunya, donde se celebrará la final del VII Certamen Infantil i Juvenil de Lectura en veu alta que organiza Enciclopedia Catalana.

Todos quieren hablar, aunque guardan el orden. Explican que durante todo el año han estado leyendo en voz alta. Lo suyo ha sido superar fases: después de un concurso interno, en la misma clase, a Natalia y Samuel les tocó ir a la competición de Tarragona, luego a la de la provincia y hoy, por fin, a la final catalana. En total han participado 580 chicos de 220 centros en diferentes categorías, desde 3º de primaria hasta 4ª de ESO.

Natalia, de doce años, participa en la categoría de ciclo superior. Está preparando seis textos de un folio cada uno. Cualquiera puede salir. Lee uno a modo de prueba, con una voz melodiosa y nítida. «Al principio tienes un poco de nervios, pero cuando acabas quieres leer otra vez», reconoce.

Samuel también tiene doce años, y participa en la categoría de aula de acogida, apenas lleva cinco meses en Catalynya. Su familia es de Nigeria, pero llegaron aquí desde Noruega. En su casa se habla inglés, pero no se nota demasiado en su acento. Lee un texto en el que se habla de que no se consigue nada sin esfuerzo. Él lo sabe de sobra y a sus maestras se les cae la baba cuando lo escuchan.

Pero ésta es sólo una de las buenas noticias que ha tenido la clase este año. Por Sant Jordi ganaron un concurso de Abacus y el premio fue una excursión a Port Aventura. «Somos una clase con suerte», decía una niña. Seguro que tiene algo de razón, en la puerta un cartel reza: «Bienvenido a esta aula llena de oportunidades. Considérate un miembro muy especial. Entra para que aprendamos juntos con alegría».

 

La meva més sincera enhorabona al Sr. Jaume Musté, “Director inmemorial de l’Escola”: un centre que, senzillament, CREU en els seus alumnes, independentment de la seva procedència, des fa molts anys. Tot un exemple a seguir, sobretot pertinent aquest dies en què s’estan fent les anomenades juntes d’avaluació en què “habitualment” determinats alumnes surten malparats, any rera any.

 

GRÀCIES JAUME!”