I ara, què fem?

A l’atenció del Director/a

Benvolguda, benvolgut,

aquests dies, i des fa molts anys, en alguns centres d’educacció secundària, la vida escolar transcorre com si ja fòssim el dia 22 de juny. Dia que, com sabeu, assenyala la vigent “Ordre de Calendari Escolar” per donar per finalitzades “les classes”. Estrictament parlant als únics alumnes que els cal “comprimir el curs escolar” és els que hauran de presentar-se a les PAU. La resta, com els de primària i de parvulari, haurien d’estar cada dia, i totes les hores que assenyala el seu horari, en el centre desenvolupant activitats formatives, conduïdes, no cal dir, pel professorat adscrit al centre. Sabeu molt bé del que parlo, no? Només vós sabeu si la hipòtesi que estic plantejant, més o menys encobertamnent, seria d’aplicació en el centre que dirigiu. Només vós, més encara a partir de la Llei 12/2009 i dels Decrets 102 i 155/2010.

Potser, però, aquests dies hi haurà temps per poder fer “altres coses”, també altament educatives: videofòrums, debats, conferències,… (recordo que ja fa dies us vaig fer arribar una relació de propostes pels dies de calor). Us proposo que abordeu una autèntica nafra social: el treball infantil i juvenil. M’ho he pensat molt abans de fer-vos arribar la proposta inclosa en les activitats del programa “Proniño” de la “Fundación telefónica”, com podeu suposar. No és pas la meva intenció publicitar-los, us ho ben asseguro. Tot i això reconec la potencial vàlua educativa i formativa del programa i del visionat del vídeo que inclou. Aprofitament que, lògicament estarà vinculat a què es faci abans, durant i després de la proposta.

M’aturo, doncs, i us faig arribar dos enllaços: el d’unes dades breus sobre aquesta realitat (el treball infantil) i el del vídeo:

Vós mateix i , com sempre, gràcies.

http://www.fundacion.telefonica.com/es/pronino/lahoradelrecreo/trabajo_infantil.htm

http://www.fundacion.telefonica.com/es/pronino/lahoradelrecreo/video.htm