Llegir als alumnes

m’acaba d’arribar a les mans aquesta proposta. Tinc la immensa sort que cada dia en rebo més d’una. Algunes estan excessivament “contextualitzades” per difondre-les. En aquest cas, però, i amb l’autorització requerida, us faig a mans una proposta EXCEL.LENT.  La majoria dels grans mestres de la història han reconegut el valor educatiu immens que suposa sentir llegir bé, i afegiria que apassionadament, cada dia a un adult. En “FRATO” (F. Tonucci) sempre ho recomana.
Per la seva part, la Sra. Lola Casas, mestra de l’Escola Pública “camí del mig” de Mataró i prolífica autora de poesia,  també ho recomana amb vehemència.  Ho podreu comprovar si llegiu el fragment que us adjunto. Es tracta de les primeres pàgines del primer llibre que diria que va publicar, el “Tot Dahl”, editat per Galera, em sembla recordar. Un llibre, com us deia, de lectura imprecindible per a mestres, de qualsevol etapa, si proposen als seus alumnes lectures d’aquest autor magnífic i prolífic autor de literatura infantil i juvenil.

“Llegiu als infants, el mestre, la mestra, en veu alta. cada dia una mica.
I no els llegiu qualsevol cosa, no. llibres que trobeu interessants, que tinguin qualitat”

Francesco Tonucci