Esmorzem com cal? I què, sinó?

que no comences igual el dia segons si has esmorzat “com una persona” o no és quelcom que tothom ha pogut constatar en la seva vida personal. Amb tot, però, són molts els alumnes que arriben a l’escola i a l’institut, pràcticament, amb la panxa buida (malauradament, també hi ha mestres que estan habituats a aquesta mala pràctrica). Les conseqüècies en el rendiment acadèmic i laboral fa anys que són conegudes i han estat publicades.

El diari ARA, però, a l’edicació d’avui “hi torna”. Crec que val la pena llegir aquest breu article. I, potser, fins i tot, reenviar-los a les famílies per correu electrònic o en paper a aqueslles que no en tinguin. O potser podria ser un material a repartir a la primera reunió del curs vinent.

Com sempre, a criteri vostre, no cal dir:

ARA MESTRES. 20.05.11
L’APUNT
L’ESMORZAR I EL RENDIMENT ACADÈMIC ESTAN RELACIONATS
A peu dret, amb la jaqueta a una mà i la motxilla a l’altra? Si aquest és el model d’esmorzar que es repeteix cada matí a casa vostra intenteu corregir-ho perquè aquest àpat pot arribar a ser la clau per obtenir uns bons resultats a l’escola. L’Institut Mèdic Europeu de l’Obesitat ha presentat la campanya Esmorzar 3S (sostenible, saludable i social) perquè els menuts aprenguin a menjar sa des del primer àpat del dia.
Rubén Bravo, expert en nutrició de l’IMEO, ha recordat que “el 8% dels infants van a l’escola sense haver esmorzat, cosa que eleva les xifres d’obesitat infantil”. “Només un 7,5% dels escolars prenen un esmorzar equilibrat que inclogui llet, fruita o suc i hidrats de carboni”.
I la dada és especialment rellevant si es té en compte que un de cada tres nens d’entre 3 i 12 anys pesa més del que seria saludable per a la seva edat, segons es desprèn d’una investigació realitzada entre 26.000 nens de 29 ciutats espanyoles per la Fundació Thao. Sobrepès i obesitat provoquen, també en la canalla, problemes ossis i musculars, fetge gras i asma.
Les bases: compartir temps i espai i menjar sa
Per Bravo, és molt important que els pares comparteixin l’estona de l’esmorzar amb els més petits de casa. A banda de les repercussions físiques d’una alimentació inadequada, els nens i nenes també poden veure afectada la seva concentració i memòria i l’actitud, perquè se senten més cansats i nerviosos si no mengen correctament.
No esmorzar bé suposa no tenir prou energia i vitalitat, però també genera ansietat que pot convertir-se en agressivitat a l’adolescència. Com corroboren altres estudis, els menors que esmorzen correctament tenen un rendiment acadèmic més bo i són més ràpids i hàbils a l’hora de resoldre problemes.

Gràcies pel vostre compromís.