Per pensar

no sé si el vau poder veure. El programa 30′ de TV3 del dia 10 d’abril va emetre un treball, a parer meu molt interessant, alhora que colpidor.
Se’n va fer ressó el Sr. Enric Roca, coordinador de la Fundació edu21. Un exercici responsable de la tutoria en aquests moments caldria que tingués present aquest realitat ja que, sovint, com diu Roca, els infants i els adolescentes es mostren incapaços de canalitzar la situació familiar i, lògicament, ens la “porten” a l’escola i a l’institut.
Vós mateix.

Fracàs escolar i crisi
Jordi Roca
El 30 minuts d’ahir mostrava una de les cares més salvatges de la crisi: els desnonaments. Sense entrar a valorar les causes de tot plegat a l’escola ens trobem amb una de les conseqüències que són els fills de les famílies que pateixen aquestes situacions o semblants. Acostumen a ser canalla de posat trist i amb mirada perduda però de vegades també són alumnes més conflictius que no poden canalitzar l’angoixa -o fins i tot violència- que perceben al seu voltant i  boicotegen les classes o molesten els companys.

El fracàs escolar s’alia amb la crisi per fer-nos la feina encara més difícil  ja sigui pel patiment emocional de les famílies o per les retallades en recursos humans i materials que s’acosten inexorablement.