Cursa d’orientació (alumnat de 3r d’ESO i Aula Oberta)

El 23 de novembre de 2017, l’alumnat de 3r d’ESO i l’Aula Oberta van participar en una cursa d’orientació pel Pla d’Almatà.

Es tractà d’una activitat d’interpretació de mapes a diferents escales, organitzada pel Departament de Tecnologia conjuntament amb el d’Educació Física.

Segons llegim al web de l’FCOC, “una cursa d’orientació es pot prendre com un agradable passeig en mig de la natura o com una activitat atlètica competitiva. Les curses d’orientació estimulen el poder de concentració, la presa ràpida de decisions, l’autonomia personal i la imaginació, ja que cal interpretar la informació que ofereix el mapa i contrastar-la amb la realitat que veiem a l’entorn, per saber on estem i cap on hem d’anar. L’orientació és un esport integral i complet en cos i ment”.

L’activitat ha estat possible gràcies al treball realitzat per l’alumnat de l’Aula Oberta que ha fabricat els 16 punts de control que els participants tenien marcats en el mapa i que havien de visitar en el mínim temps possible.

Cadascú al seu ritme va anar trobant els diferents controls escampats per l’altiplà, motiu pel qual podem dir que a l’Almatà ens orientem!

Totes les fotos fent clic aquí.