La cuina entra a la vostra vida!

Bona tarda classe de les Mandarines!

Teniu ganes de cuinar?

Aquí tenim una activitat de síntesi, després d’haver treballat el Projecte de “Cuinem per a tots“. Partint dels grups de treball que teníem per treballar el projecte, heu de realitzar el qüestionari per veure quin és el grau de “xefs” i quin tipus de recepta haureu d’elaborar en grup. (Un cop tingueu la recepta escollida, us demano que poseu a comentaris quina recepta heu escollit.)

Resultat d'imatges de CUINAR

Haureu de treball en equip. Aquí us detallem les tasques a fer:

• Seleccionar la recepta a elaborar (després de realitzar el test del “Superxef”).
  • Escriure al bloc la recepta escollida i el grup que sou.
  • Anar a comprar els ingredients necessaris.
  • Preparar els utensilis i els ingredients per elaborar la recepta.
  • Llegir els passos per elaborar la recepta.
  • Fer els diferents passos de la recepta.
  • Documentar tota la part gràfica de l’elaboració de la recepta (2 persones): en tauleta i càmera de fotos.
  • Escriure amb les vostres paraules la recepta.
  • Fer una autoavalució a través de la rúbrica del treball cooperatiu fet per cada membre del grup.
  • Fer arribar la puntuació total (graella de rúbrica omplerta) a la tutora.

Què avaluarem?

• El treball en grup i la distribució de tasques.
  • La redacció de la recepta amb les vostres paraules.
  • La documentació gràfica de l’elaboració.
  • La graella de distribució de tasques i la valoració del procés per part dels diferents membres del grup.
  • La presentació de la recepta a la resta de la classe.

Vinga nois i noies! Endavant! Bona cuina i bon profit!

Resultat d'imatges de CUINAR

L’avaluació. La rúbrica

Rúbrica d’autoavaluació del treball cooperatiu

Un dels punts més importants en el disseny d’una bona activitat cooperativa, és la redacció de rúbriques d’avaluació i d’autoavaluació, per tal d’avaluar diversos aspectes del projecte, com ara el treball en grup, l’exposició oral, o l’ús actiu de les eines TIC.

En aquest cas he desenvolupat una rúbrica d’autoavaluació pensada per a Cicle Superior, tot i que podria ser útil també per a Cicle Mitjà, o fins i tot primer cicle de l’ESO; tal i com haviem comentat mitjançant el grup de whatsapp.

En la rúbrica es pretén que els alumnes siguin capaços d’autoavaluar-se en la vessant del treball cooperatiu.

Aquesta eina no pretén substituir l’avaluació per part del professor, però sí que ens pot aportar unes informacions molt importants del funcionament del grup al llarg de tot el projecte.

A continuació teniu el fitxer de la rúbrica adjunt en el següent link:

Rúbrica Organització