Problemes de fraccions

Revisades les operacions i si ens ajustem al mètode tradicional que és el que segueix el llibre d’enguany, haurem de passar als problemes, tot i que exercicis amb enunciat textual fora una denominació més adequada per això que ara us presentarem, els problemes són una cosa molt més seriosa (veure Dan Meyer i els problemes de mates).

Vitutor ens presenta 16 pàgines de problemes de fraccions. Anant al menú E veurem els enunciats, clicant als números de les pàgines o al botó solucions podrem veure la seva resolució.
Molt més curta però prou aprofitable és la pàgina de l’Institut Verdaguer.
A Khan Academy haurem d’anar saltant pels diversos apartats per tal de poder fer problemes diferents. Podem anar a Problemas verbales de suma y resta de fracciones, Problemas verbales de multiplicar fracciones, Problemas verbales de multiplicar fracciones y números naturales, etc…
Per acabar, Problemas con fracciones, de GeoGebra ens permetra treballar amb un suport gràfic.
I com que una de les vostres tutores m’ha comentat que tenen bastant d’exit els vídeos explicatius us penjo un vídeo on uns alumnes de primària de La Salle expliquen com resolen un problema.