+Fruita a l’escola

dscn3916

Aquest curs 2010-2011 la nostra escola participa en el PLA  DE  CONSUM  DE FRUITA  A  LES  ESCOLES .

Amb  l’ajuda financiera de la Unió Europea i la Generalitat de Catalunya, es fa efectiva mitjançant una acció coordinada de Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, el de Salut i el d’Educació, de la Generalitat de Catalunya.

Consisteix en distribuir gratuïtament fruita fresca als escolars d’Educació Primària, a la nostra escola també participen els alumnes d’Educació Infantil.

Els objectius d’aquesta iniciativa són:

OFERIR fruita gratuïta

INFORMAR sobre els beneficis de l’increment del consum de fruites i verdures.

PROPOSAR  el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Amb aquesta mesura es pretén que els joves consumidors valorin més les fruites i les verdures i, per tant, augmenti el consum futur, i també contribuir a la promoció d’hàbits de consum més saludables i en consequència reduir el risc de patir determinades malalties com l’obesitat i la diabetis.

COM HO FAREM?

Durant el curs escolar, els dilluns de cada setmana, es distribuirà fruita que ens arriba seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de la producció i la qualitat.

La fruita es renta i es talla, si cal, i es reparteix entre els nens i les nenes , a Educació Infantil dins de l’aula i a primària al pati, per menjar-la durant l’esmorzar .

El mes d’octubre, vam rebre a l’escola la fruita per quatre dies: préssec, nectarina, pruna i raïm.

El mes de novembre : raïm, mandarina, pera i poma Gala.

dscn39181

El mes de gener del 2011 la fruita serà: mandarina, poma vermella, taronja i plàtan.

Al febrer : mandarina, poma, taronja i pera.

Al març : poma, taronja, plàtan o maduixot i pera.

A l’abril : poma o pera, taronja, plàtan i maduixot.

Al maig : albercoc, kiwi, préssec o nectarina i maduixot.

Per finalitzar l’experiència , el mes de juny rebrem : albercoc, cirera, préssec i nectarina.

Nombroses estudis mostren els beneficis de consumir 5 racions al dia de fruita i de verdura.

QUÈ ÉS UNA RACIÓ DE FRUITA?

* 1 Peça mitjana com ara poma,pera,taronja,préssec,etc.

*1 Bol de cireres,maduixes,etc.

* 1-2 talls de síndria,meló, pinya,etc.

QUÈ ÉS UNA RACIÓ DE VERDURA?

*1 Plat de verdura cuita,mongeta tendra, espinacs,crema de carbassó,minestra,etc.

*1-2 Tomàquets amanits,etc.

*1 Plat d’amanida variada,etc.

+ FRUITES I VERDURES A CASA!

Per tal que aquesta intervenció sigui profitosa és molt important que també se li doni suport des de casa.

Cal potenciar accions que afavoreixen la salut dels infants.

Augmentant el consum de:

+Fruites i verdures

+Fruita seca

+Llegums

+Aigua

+Joc actiu

Reduint el consum de:

-Llaminadures

-Begudes refrescants

-Bolleria industrial

-Jocs(sedentaris)

Per a més informació podeu consultar el web: