Benvingut al bloc de l’aula d’acollida de Valldemia

aula_acollida

Benvinguts al meu bloc d’acollida:

Sóc en Joan Ramon, mestre de Maristes Valldemia de Mataró. Sovint ens trobem amb nens nouvinguts a l’aula i, no ens enganyem, no podem oferir-los tot allò necessari. Hem d’estar pels nostres alumnes tot seguint el temari programat i, alhora, hem d’acollir aquell nen/a nouvingut/da tot oferint-li feines per tal de conèixer la llengua.

Quan et trobes en aquesta situació són poques les eines donades, potser hi ha carpetes amb mil fulles ordenades(en els millors del casos) provinents de cursos anteriors(cicle inicial, etc.). Aleshores és quan et preguntes: Què pots fer ? Com puc estar per la feina i alhora atenent a aquesta diversitat ?

Aquest bloc està creat per a aquells mestres que, com jo, s’han trobat en aquesta situació(desorientada) amb activitats per als alumnes nous que tenen dificultats amb la llengua i necessiten un lloc per on començar, un lloc on aprendre les lletres, l’abecedari i un reforç extraordinari per tal d’entendre les paraules, etc. Cada pàgina està marcada amb l’objectiu que es vol aconseguir: vocabulari, abecedari, semàntica, numeració… aniré fent a poc a poc i espero que aquells que vulgueu aportar alguna idea m’ajudeu tot enviant-me alguna adreça interessant o bé documents per tenir-los en xarxa.

Així, com mana la diversitat, entre tots ens ajudem !