ENTREVISTA :

El nostre company, Arshdeep Arshdeep, que ha participat en EL  concurs de Lectura en Veu Alta en Català . Aquest és el motiu que ens porta a fer-li una entrevista.

Arshdeep va neixer a  l’Índia, fa només 8 mesos que viu a Barcelona i  estudia 2n de ESO en l’Insitut Josep Comas i Solà .És un company que respecta   molt als seus companys i que destaca per les seves bones notes.

1.Quants anys tens?I on has nascut?

Tinc 13 anys  i he nascut  a l’Índia.

2.Quant temps portes a Barcelona ?

Fa vuit mesos que estic aquí.

3.-Amb qui vius?

Visc amb la meva familia. Els pares i la meva germana de quatre anys.

4-Què  t’agrada de Barcelona?

Els  monuments que la ciutat té. És una ciutat amb moltes coses a veure i descobrir.

5-Què t’agrada en temps lliure?

M’agrada jugar  i bucarinformacio sobre coses

6-T’ha agradat el concurs?

Sí, ha estat molt divertit llegir en català, que és la llengua que he après en aquets 8 mesos.

7-Com t’ha  anat?

Jo crec que basntant bé.

8- T’has posat nerviós?

No, només anava a participar i divertir-me.

9-Com creus que ha estat el resultat?

Doncs, no he guanyat, però m’han felicitat.

10-T’agradaria  participar una  altra vegada ?

Sí, m’agradaria molt.

original

ACTUALITAT:

23 d’Abril

SANT JORDI

Torna la primavera! Torna el bon temps, les pluges, les primeres calors i un gran dia…Sant Jordi.

Dia mundial del llibre, celebrem un cop més la nostra festa favorita: llegim contes, dibuxem punts de llibre, escribim cal.ligrames i , participem en el concurs literari de l’institut, no sabem encara si algú guanyarà, però ho em fet amb molta il.lusió.

original                                                    original

result

ACTUALITAT:

CONCURS DE LECTURA EN VEU ALTA CATALÀ

El passat 6 d’abril, els alumnes de l’Ins. Josep Comas i Solà van participar en el Concurs de Lectura  veu alta en català; convocat al Conservatori de Música del carrer Bruc.

Entre els nostres participants destaquem la figura del nostre company ,Ashdeep Ashdeep, que cursa segon de la ESO en l’Aula d’Acollida i, va ser felicitat pel jurat del concurs; tot i no èsser guanyador.

Des del  Bloc d’Aula d’Acollida, volem felicitar-lo per la seva participació i, haver-ho fet genial.

original

ACTAULITAT:

JORNADA  DE PORTES OBERTES:

El passat dia 9 de Març, els alumnes del CEIP. Ramon Berenguer i CEIP.Ramon i Cajal van venir convidats a conèixer el nostre centre.

El mateix dia, una mica més tard, els pares del barri van ser convocats per a conèixer, informar-se i veure de primera mà com funciona el SES. Josep Comas i Solà.

Són aquests motius, els que van portar als alumnes d’Aula d’Acolloida a preparar un cartell de Benvinguda per a tothom.

Benvinguts tots al nostre centre!

20160308_110914_opt20160317_154937_opt

ORÍGENS:

QUI PERD ELS SEUS ORÍGENS, PERD LA SEVA IDENTITAT.

En aquest apartat del nostre bloc, com ja hem explicat breument en l’article anterior, intentarem fer un recull de diferents elements informatius i curiosos de països, que tot i que semblin molt llunyans, estan molt a prop de nosaltres.Esperem que us agradi!

20160308_110816 (1)_opt

original      original

ARA ESCRIC

Hola a tots!

Després d’haver donat la benvinguda a tothom, en el nostre article anterior, l’Aula d’Acollida vol explicar com es gestionaran els nostres escrits; per això em pensat entre tots, distribuir les nostres aportacions en diferents apartats:

• Orígens: On diferents grups d’alumnes parlaran de les coses típiques i tòpiques dels seus països. Això ens permetrà conèixer millor, llocs molt llunyans,en principi, per a nosaltres.
  • Actualitat: Aquest apartat recollirà, notícies d’activitats, sortides, jocs que es donen cada dia en la nostra Aula.
  • Personatges/ Entrevistes: Aquí volem recollir una sèrie de personatges admirats pels alumnes, així com entrevistes fetes al grup de professors, gent del barri o alumnes d’altres classes. Biografies i entrevistes que ens apropin a diferents persones que marquen el nostre entorn.
  • Turisme des de la Trinitat Vella: Aquest últim apartat intentarà funcionar com una petita agencia de viatges o s’aconselli què visitar, veure, menjar en el barri de la Trinitat Vella i de tota Barcelona.

Tot aquest recull: d’experiències, escrits , sortides i  activitats ens permetran treballar la llegua des de diferents estils i registres; fent del nostre bloc una eina divertida  per aprendre.

Wilkomen, Bienvenue, Welcome!

Hola a tothom!

Benvinguts al nou bloc de l’Aula d’Acollida de l’Institut Josep Comas i Solà.

La nostra Aula es caracteritza per acollir els alumnes nouvinguts en un grup petit, que els permeti integrar-se de forma ràpida i fàcil al centre; és per aquest motiu, que els nostres alumnes cursen gairebé totes les assignatures del currículum a l’Aula d’Acollida, de forma transversal i , tenint  com a fil conductor la llengua.

És per aquets motiu i per la riquesa cultural del Josep Comas i Solà, el que ens impulsa a explicar-vos i mostrar-vos tots aquells exercicis, activitats i sortides que conformen la relació i la integració dels alumnes nouvinguts a la seva nova realitat cultural.

Esperem que gaudiu i comenteu tot el que aquí veureu.

Salutacions,

20160308_123903_opt